La 60 de ani de la darea în folosință a primei linii ferate electrificate din țară, între Brașov și Predeal, România nu se poate lăuda cu performanțe deosebite în domeniu. Dimpotrivă, infrastructura a rămas în urmă, iar investițiile sunt puține și nesemnificative. În acest moment, mai puțin de 40 la sută din calea ferată este electrificată, ceea ce ne plasează mult sub media europeană.
Primul stâlp de electrificare pe Căile Ferate Române a fost montat pe 27 decembrie 1960, în staţia Predeal. Iar pe 1 august 1963, Braşov-Predeal a devenit primul tronson de cale ferată electrificată din România.
România are o reţea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizaţi şi doar 38% electrificaţi.
În schimb, vecinii bulgari au peste 70 la sută din calea ferată electrificată, e drept, dintr-un total de aproape 4800 de kilometri.
Brașovul a sărbătorit și 150 de ani de la intrarea primului tren în Gara Veche a orașului.
Autoritățile locale spun că vor să includă Brașovul printre primele zone metropolitane din România care să folosească trenul ca mijloc ecologic de transport local.
Evenimentele aniversare au fost marcate și printr-o paradă a unor bijuterii de epocă ale istoriei feroviare.