17 mai – Ziua internaţională a telefonului copilului. În această zi sărbătorim activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume

17 Mai 2021, 08:12 (actualizat 17 Mai 2021, 08:38) |

17 mai – Ziua internaţională a telefonului copilului / FOTO: shutterstock.com

În această zi sărbătorim activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume. La fel ca şi anul trecut, în 2021 acţiunile dedicate acestei zile aduc un omagiu eforturilor neobosite susţinute de persoanele care desfăşoară această activitate de sprijin, de protecţie pentru a alina suferinţele copiilor în perioada în care ne confruntăm la nivel mondial cu pandemia COVID-19, potrivit www.childhelplineinternational.org.

Pandemia COVID-19 a avut şi continuă să aibă un impact semnificativ asupra lumii în care trăim. Copiii şi tinerii, în special, sunt deosebit de vulnerabili la efectele secundare ale pandemiei. Lipsiţi de reţele de sprijin, mulţi copii nu numai că au fost expuşi unor riscuri sporite de violenţă – inclusiv rele tratamente, violenţă de gen şi exploatare sexuală – dar situaţia creată de pandemie a avut şi un impact negativ asupra sănătăţii lor mintale, mulţi dintre ei confruntându-se cu stres, anxietate, singurătate şi izolare.

În ziua internaţională dedicată serviciilor de asistenţă telefonică pentru copii, Child Helpline International a anunţat, pe www.facebook.com, că va lansa noul său raport, care va cuprinde şi analiza impactul pe care Covid-19 l-a avut asupra copiilor, asupra tinerilor şi asupra liniilor telefonice de asistenţă pentru copii din întreaga lume.

Liniile telefonice de asistenţă pentru copii au devenit şi mai importante în aceste condiţii, iar mulţi dintre membrii CHI au observat o creştere uriaşă a numărului de apeluri, SMS-uri şi mesaje ale copiilor care solicită ajutor. Liniile telefonice de asistenţă pentru copii au funcţionat continuu pentru a se asigura că serviciile lor pot rămâne operaţionale şi pot face faţă nevoii crescute. Serviciile „telefonul copilului” ascultă, oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă.

La nivel mondial, în fiecare an, prin liniile telefonice de asistenţă pentru copii, persoane calificate răspund la peste 20 de milioane de apeluri individuale în care se solicită ajutor. Până la înfiinţarea Child Helpline International în 2003, organizaţiile axate pe această problemă şi-au desfăşurat activitatea în mod izolat, individual, fără a avea posibilitatea de a colabora între ele.

Prin cei 166 de membrii, care reprezintă organizaţii în 139 de ţări şi teritorii din întreaga lume şi care desfăşoară activităţi pentru a pune capăt violenţei împotriva copiilor, Child Helpline International îşi asumă continuarea pledării pentru investirea în soluţii eficiente de protecţie a copilului şi informarea asupra acestora şi a resurselor tehnice disponibile a factorii de decizie, părinţii, îngrijitorii şi copiii înşişi. CHI va susţine profesioniştii umanitari pentru protecţia copilului, care depun eforturi non-stop pentru siguranţa copiilor în aceste perioade fără precedent, se menţionează în materialul „Violenţa împotriva copiilor: o criză ascunsă a pandemiei COVID-19”, publicat pe www.childhelplineinternational.org.

În România, Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în 2006. Este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor şi împotriva oricărei forme de abuz.

În luna iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului, în parteneriat cu Romtelecom (în prezent – Telekom Romania), i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC) licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008, acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic.

Complexitatea cazurilor sesizate la 116 111, în perioada pandemiei în România, a impus alocarea unui număr tot mai mare de minute de consiliere dedicate fiecărui apel. Astfel, durata medie a unui apel a crescut, de la 10 – 15 minute în anul 2019, la 30 – 45 de minute în anul 2020. În perioada pandemiei, Asociaţia Telefonul Copilului a oferit copiilor şi părinţilor 322.537 de minute de consiliere psiho-socială şi juridică gratuite, potrivit www.telefonulcopilului.ro.

sursa agerpres

Source

Distribuie știrea