6 kg de aur pentru trofeul Cupei Mondiale de fotbal. CM Qatar 2022 este în exclusivitate la TVR, din 20 noiembrie până pe 18 decembrie

Mai este o săptămână până la începerea Campionatului Mondial de fotbal din Qatar, competiție transmisă în direct și în exclusivitate de către Televiziunea Română. Rămâne de văzut dacă trofeul care a fost câștigat în urmă cu patru ani de Franța va rămâne în posesia echipei lui Kylian Mbappe sau își va schimba proprietarul pentru următorii patru ani. Ca fapt divers, italienii se mândresc cu realizarea acestui trofeu, deși anul acesta nu s-au calificat la turneul final.

13 Noiembrie 2022, 10:44 (actualizat 13 Noiembrie 2022, 10:58) Știrile TVR |

Fiecare italian se mândrește atunci când vede trofeul Cupei Mondiale de fotbal, indiferent dacă este câștigat de Italia sau nu, pentru că realizatorul acestei bijuterii este un italian.

Istoria statuetei a început imediat după Campionatul Mondial din 1970, când vechea Cupă Jules Rimet a intrat definitiv în posesia Braziliei. Așa că FIFA a trebuit să comande un nou trofeu, care urma să fie decernat la Campionatul Mondial din 1974. Câștigătorul licitației a fost artizanul italian Silvio Gazzaniga, care a conceput cupa în 1971.

Atunci când el (designerul Silvio Gazzaniga) a început să creeze formele şi modul de exprimare a acestui simbol sportiv, el s-a gândit, de asemenea, la cum îl vor ţine câştigătorii în faţa camerelor, aşa că a început cu felul în care ei îl pot ţine în mâini şi îl pot ridica, așa ca la o ceremonie. Acesta a fost un mod de a exprima dragostea pentru sport şi încrederea în sport”, povestește Giorgio Gazzaniga, fiul designerului trofeului.

Silvio Gazzaniga a lucrat la început ca sculptor și director artistic pentru compania lui Giorgio Bertoni, firma care deține acum contractul de recondiționare a trofeului de aur. Compania produce, de asemenea, replici placate cu aur, care sunt oferite echipelor câștigătoare pentru a le păstra definitiv. Originalul, care este din aur și cantareste 6 kilograme, se întoarce la sediul FIFA din Elveția.

Când iubeşti ceva atât de mult şi munceşti din greu pentru a-l obţine, îl iubeşti pur şi simplu. Şi când trofeul revine şi nu este distrus, este iubit. Se întoarce aici, să fie ca într-un salon de înfrumuseţare. Îl placăm, din nou, cu aur şi reparăm micile zgârieturi de pe malahit, inscripţionăm baza cu numele echipei câştigătoare. Şi, da, este un trofeu iubit şi semnele iubirii se văd foarte bine”, spune Valentina Rosa, director, G.D.E. Bertoni.

Cei mai tineri dintre angajații firmei care se ocupă de realizarea replicilor așteaptă cu emoție primul lor campionat mondial de fotbal.

”Sunt cel mai tânăr de aici, este prima mea Cupă Mondială, aşa că, a-i vedea pe idolii mei ridicând trofeul realizat de noi este încântător. De fapt, aştept Cupa Mondială doar pentru a vedea cine o va câştiga, să văd cum se ridică trofeul şi medaliile. Simţi un fior. Tremur de emoţie pentru a vedea trofeul pentru că sunt încântat să lucrez aici aşa că nu mai am răbdare să îl văd la televizor şi să simt emoţia pe care colegii mei au simţit-o de-a lungul anilor când au realizat Cupa Mondială”, povestește și artizanul Marco Constanzo.

Compania care se ocupă de recondiționarea trofeului cupei mondiale și de realizarea replicilor are doar 14 angajați. Firma a produs și alte trofee cunoscute din fotbal, cum ar fi Cupa Ligii Campionilor și cea a Europa League dar și trofeul Cupei Africii pe Națiuni.

Source