Temperaturile ridicate au încins prea tare șinele de tren și au provocat haos în gări. Mulți călători au ajuns la destinaţie și cu întârzieri de ore bune. Restricţiile impuse de caniculă au obligat garniturile să circule cu viteze foarte mici, iar transportatorii au fost trași pe dreapta în miezul zilei.
În București, din 12 trenuri așteptate în Gara de Nord, după orele prânzului, doar puțin peste jumătate păreau că pot ajunge la timp.
Au fost și trenuri care abia au reușit să mai ajungă la destinație. De la Pitești, o garnitură a sosit în Gara de Nord cu un decalaj de aproape o oră și jumătate. În vagoane, fiecare a trăit diferit călătoria prin caniculă.
În gară, călătorii care așteptau să se urce în vagoane se înarmau cu răbdare și resemnare.
CFR Călători anunță că circulația trenurilor se va desfășura în condiții speciale până la sfârșitul săptămânii. Viteza garniturilor va fi astfel redusă între anumite ore atunci arșița încinge șinele până la 50 de grade Celsius. În plus, în aceste intervale, electricienii din trenuri vor verifica suplimentar instalațiile de climatizare din vagoane. Recomandări sunt însă și pentru pasagerii care nu pot renunța la călătorie în această perioadă.
Circulaţia trenurilor va avea loc în condiţii speciale din cauza caniculei, în perioada 19-21 iunie
Circulaţia trenurilor se va desfăşura în condiţii speciale, cu reducerea vitezei, în anumite intervale orare, pentru un trafic feroviar în condiţii de siguranţă, temperaturile de la nivelul şinelor depăşind 50 de grade Celsius, a transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A.
Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Călători: Să evite zonele însorite din stațiile de cale ferată. Au la dispoziție sălile de așteptare holurile caselor de bilete și, de asemenea, surse de apă. Toate cișmelele din stațiile de cale ferată au apă potabilă.
Restricții de circulație pe timp de caniculă au avut și transportatorii cu masa mai mare de 7,5 tone. Trebuie să tragă pe dreapta după ora 10.00 – măsura Companiei de Drumuri a fost impusă pentru 15 județe.
Alina Sabou, purtător de cuvânt DRDP Timișoara: Măsura a fost adoptată pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore, ireversibile, ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere care pot apărea pe rețeaua rutieră, ca efect al desfășurării traficului greu, în condițiile climatice de canicula.
Circulația autovehiculelor de peste 7,5 tone este interzisă miercuri și joi, în județele cu Cod portocaliu de caniculă
În mai multe județe din țară, aflate sub cod portocaliu de temperaturi ridicate, este interzisă circulația autovehiculelor de peste 7,5 tone pe toate sectoarele de drumuri naționale, drumurile expres și autostrăzi din județele.
În județul Hunedoara însă transportatorii circulau ca într-o zi fără restricții.
Bogdan Nițu, purtător de cuvânt IPJ Hunedoara: Până în momentul de față nu a fost cazul de a se lua masuri împotriva acestora pentru că nu s-au încălcat legislația în materie. Dacă se va constata de către polițiști vreo abatere la regimul circulației pe drumurile publice, cu siguranță aceștia sunt abilitați să aplice și sancțiunile corespunzătoare.
Temperaturile ridicate implică oricum costuri suplimentare pentru transportatori.
Constantin Isaac, Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România: Avem clienți care au fluxuri de producții continue, avem fluxuri care trebuiesc aprovizionate ritmic și constant și le creem probleme. În momentul în care nu ai livrat la timp marfa, clientul te poate penaliza.
Marcel Boloș, ministrul Finanțelor: Sper ca activitățile economice să nu fie influențate pentru că orice perturbare și turbulențe care apar dezechilibrează și indicatorii macroeconomici.
Exceptate de la restricții sunt autocamioanele care transportă printre altele persoane, animale vii echipamente de prim ajutor și apă îmbuteliată.