Sunt piloți de milioane. Și la propriu, și la figurat. Aviatorii militari care se antrenează pe cele mai moderne aparate de vânătoare ale armatei române au dezvăluit câteva dintre secretele meseriei lor. O echipă TVR a filmat un antrenament al piloților escadrilei 48 în Baza de la Câmpia Turzii. Un reportaj exclusiv de Adelin Petrișor și Romeo Stancu.
A două escadrilă de F16 a Forţelor Aeriene Române va fi completă până la sfârșitul acestui an. În prezent, unitatea din Baza Aeriană 71 Câmpia Turzii are mai bine de jumătate din aparatele de vânătoare necesare, iar piloții și tehnicienii sunt în plină pregătire.
Piloții escadrilei 48 de la Câmpia Turzii se antrenează în fiecare zi. Primele avioane F-16 au venit în Baza aeriană 71 la jumătatea lunii aprilie. În prezent, escadrila are 9 aparate de vânătoare, iar până la sfârșitul anului va avea 16.
Cea mai mare problemă pentru noua escadrilă de F-16 o reprezintă piloții, a căror formare costă milioane de dolari și ia mult timp.
Gura de oxigen este însă Centrul European de antrenament de la Fetești, rezultatul cooperării dintre România, Olanda și Lockheed Martin.
În această toamnă, de acolo vor veni la Câmpia Turzii încă 7 noi piloți de F-16.
După ce a operaționalizat prima escadrila de F16 de la Fetești, Armata a mai cumpărat din Norvegia 32 de avioane F-16 folosite, care au o durată de viață de cel puțin 10 ani.
Aparatele pentru care România a plătit 388 de milioane de euro vin eșalonat în țară.