Au început lucrările de reabilitare la viaductul Grămăticu, de pe Drumul Național 10 Buzău-Brașov

Au început lucrările de reabilitare la viaductul Grămăticu de pe Drumul Național 10 Buzău-Brașov. O zonă care nu a fost reparată și consolidată de peste 40 de ani și care avea urgent nevoie de intervenție. Se va reface partea de susținere a podului și calea de rulare. Astfel că, din primăvară, se va circula cu restricții, pe câte o singură bandă.

Viaductul Grămăticu a fost construit în 1983 și de atunci nu a mai fost consolidat. Pilonii de susținere și partea carosabilă sunt deteriorate și șubrezite.

Antonia Ioniţă, corespondent TVR: În cei peste 40 de ani de existență, viaductul nu a avut nicio reparație: e șubred, nu mai e sigur și trepidează.

Dr. ing. Vasile Ionaşcu, diriginte de şantier: Au apărut degradări pe aceste pile. Trebuie pusă armătură nouă, betonat și căptușit. Într-un clasament de 5 puncte, el avea 4, deci aproape de a pica.

Lucrările de refacere a viaductului sunt extrem de complexe și implică riscuri.

George Doroftei, şef de şantier: Din toate cele 3 poduri, e cel mai dificil de realizat. Una din pile e foarte înaltă, are 38 de metri. Avem alpiniști care au montat schelele.

Viaductul are aproape 200 de metri și se află pe Drumul Național 10 Buzău-Brașov, care este cea mai scurtă legătură rutieră dintre Ardeal – Muntenia și litoral.

Mirela Copariu, purtător de cuvânt DRDP Buzău: În cazul acestui viaduct, expertul tehnic care a efectuat expertiza l-a încadrat în stare tehnică 4, adică necesita reparații ugente.

În această iarnă, firma care a câștigat licitația va încerca să refacă cei 4 piloni de susținere, iar din primăvară să treacă la decopertarea șoselei.

Distribuie știrea