Rezultatele sunt foarte bune, este reacția ministrului Educației după afișarea primelor note la examenul de Bacalaureat. Sorin Cîmpeanu spune că nu trebuie să uităm că elevii au avut un an atipic, în contextul pandemiei, iar meritul este al lor și nu al școlii online. Experții în educație atrag însă atenția asupra numărului mare de elevi care reununta la susținerea examenelor naționale.
”În raport cu dificultăţile majore pe care le-au întâmpinat elevii o lungă perioadă de timp, da, rezultatele sunt foarte bune. Spun asta cu atât mai mult cu cât subiectele nu au fost mai ușoare decât în anii trecuți. Este un motiv de satisfacție atât cât poate fi. Trebuie precizat în același timp că anul acesta s-au înscris cu 22.000 de candidați mai puțini la examenul de Bacalaureat. Motivele sunt trei: este vorba de o cohortă mai mică decât cea de anul trecut, este vorba de acei elevi care din pacate au pierdut contactul cu școala pe parcursul perioadei de predare online după care nu au reluat contacul cu școala și al treilea motiv sunta cei elevi care în pofida sistemului de încheiere a notelor din partea Ministerului Educației, minim două note necesare, n-au reușit să încheie situațiile școlare astfel încât să se poată nscrie în examenul de Bacalaureat. Nu, școala online nu cred că a adus servicii din nicio perspectivă Educației, nici din aceea a Examenelor Naționale”, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
”Pandemia a influenţat participarea la examenul de Bacalaureat în sensul în care doar 71 % din promoţia curentă s-a înscris. Dar cred că vorbim cam de 1 din 2 elevi care au început şcoala acum 12 ani care au ajuns să participe la examenul de Bacalaureat. În discuţie avem când îi pierdem pe copii, avem influenţa pandemiei asupra abandonului. Copiii care nu erau într-un contact bun cu şcoala în perioada de pandemie au răcit complet relaţiile ca să spun aşa şi nu s-au mai regăsi. Cei care aveau un interes să ia totuşi examenul de Bacalaureat au făcut eforturi în perioada pandemiei şi mulţi dintre copiii care au învăţat şi au avut o atitudine bună pentru învăţare au spus că pandemia nu a fost neapărat un handicap pentru că le-a permis să se concentreze mai mult pe anumite activităţi şi a fost un câştig de timp cel al deplasării de acasa la şcoală, complicată sigur pentru cei care făceau liceul în altă localitate decât cea de domiciliu şi stăteau la internat”, spune experta în educație, Daniela Vișoianu.