
Nivelul urias de analfabetism funcțional arătat de testele PISA la elevii de 15 ani este la fel de ridicat si la cei de 6 -14 ani, în toate regiunile, şi la oraş, şi la sat. O arată un studiu realizat pe mai bine de 47.000 de elevi. Testele digitale sau de la clasă au arătat că 42 la sută dintre ei sunt analfabeţi funcţional. Nu înţeleg informaţiile şi nu ştiu să le pună în context şi să argumenteze, nu-şi pot forma idei proprii. Fetele se descurcă ceva mai bine decât băieţii.
„Modul de predare trebuie schimbat, e cel mai important lucru. Modul în care profesorii trebuie să interacţioneze la clasă, să pună accent pe dezvoltarea gândirii critice. În general, elevii noştri la clasă stau precum ghioceii. Unii au frică să întrebe nu au înţeles”, a arătat președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache.
Doar 11 la sută dintre elevi au competențe funcționale. Procentul, îngrijorător, sugerează probleme viitoare la liceu şi la facultate, arată autorii raportului.