Au fost câteva ore grele, în care panica și durerea celor care au avut nevoie de ajutor sunt de nedescris. Mama unui copilaș de numai doi ani a încercat să apeleze numerele de urgență mai bine de o oră.
Când ambulanța a sosit a fost, din păcate, prea târziu.
Situația a revenit la normal după câteva ore în care, pe de o parte, s-au pus în funcțiune câteva numere provizorii care să poată fi apelate, iar pe de altă parte, s-au lansat procedurile de remediere a defecțiunii.
Câteva anchete sunt în curs de desfășurare. Operatorul de telefonie Orange a declanșat propria anchetă internă, alte patru anchete analizează posibila legătură între această defecțiune și 4 decese precum și un audit cerut de Guvern la același operator de telefonie, care deține monopolul.
Premierul Jean Castex a anunțat că, peste două luni, vor fi publice rezultatele auditului care va arăta exact ce nu a funcționat, dar și ce măsuri sunt necesare pentru ca astfel de situații dramatice să nu se mai repete.