Andrew Baker, coautor al cercetării „In Nature We Trust” (În natură credem) de la grupul de consultanță Possible, a declarat: „Observăm o îngrijorare tot mai mare la nivel general, dar și o schimbare seismică între generații, când vine vorba de agenda naturii. Zilele în care australienii acceptau dominația umană asupra lumii naturale s-au încheiat, iar factorii de decizie trebuie să arate cum protejează natura pentru generațiile viitoare.”
În multe domenii, cercetarea sugerează că generația boomer, născută între 1946 și 1964, era mai puțin preocupată de starea lumii naturale sau de impactul pe care oamenii l-ar avea asupra ei.
Sondajul de acum relevă că aproximativ 85% dintre oameni au fost sceptici cu privire la afirmațiile de mediu făcute de companii și 68% au dorit informații mai clare despre impactul și beneficiile produselor și serviciilor pe care le foloseau. 35% dintre oameni au simțit că au fost deja induși în eroare cu privire la impactul pe care unele companii îl au asupra naturii, iar dintre aceștia, 83% au spus că experiența i-a făcut mai sceptici cu privire la legitimitatea altor afirmații ecologice.
Comisia Australiană pentru Concurență și Consumator investighează mai multe companii, după ce a constatat că 57% dintre site-urile web ale unui număr de 247 de companii au făcut afirmații cu privire la impactul lor asupra mediului înconjurător. În ultimele 12 luni, autoritatea de reglementare corporativă Asic a avut 35 de intervenții pentru afirmații incorecte, vagi sau nefondate cum că ar fi „verzi”, „neutre în carbon” și „sustenabile”.
Când respondenții au fost întrebați dacă cred că oamenii au dreptul de a „folosi natura în beneficiul lor, chiar dacă aceasta are un impact asupra nevoilor altor creaturi”, a existat o schimbare puternică de la o generație la alta, a constatat sondajul. În timp ce doar 21% dintre respondenții generației Z au fost de acord cu această opinie, aproximativ 62% din generația boomer au considerat că oamenii ar trebui să aibă o prioritate.
Baker a spus: „Spre deosebire de alte generații, [Generația Z] a fost adusă în discuție cu acest subiect care a fost principal și central pentru întreaga lor viață. Nu mai este loc de îndoială în mintea lor, având în vedere toate evenimentele meteorologice extreme care îi afectează.”
Generația Y, cunoscută și sub numele de mileniali, a fost cel mai îngrijorată că degradarea lumii naturale ar putea pune economia în pericol, 88% exprimând această opinie, comparativ cu 66% dintre boomers.
Megan Flynn, directorul general al Pollination, un grup de investiții și consiliere în schimbările climatice care a contribuit la cercetare, a declarat: „Ceea ce ne spune această cercetare este că australianul obișnuit nu este un expert în știință sau în obiectivele companiilor, dar recunoaște daunele aduse naturii și știe că este rău pentru economie”.
Proiectul de cercetare de la Possible și Mobium Group a urmărit atitudinile australiene față de mediu din 2007. Profesorul David Schlosberg, directorul Institutului de Mediu de la Universitatea din Sydney, a spus că au existat schimbări generaționale într-o serie întreagă de probleme de mediu. „Faptul că aproape 80% dintre tineri nu cred că au acel drept de a folosi natura în beneficiul lor nu mă surprinde. Este încurajator și încurajator pentru acest GenXer. Ce pot însemna toate acestea pentru relațiile viitoare cu mediul? Există această oportunitate de a ne gândi la cum arată o relație mai colaborativă și de cooperare cu lumea naturală, odată ce recunoaștem că există această schimbare a valorilor. Cu toate acestea, avem încă un sistem economic cu lideri politici care nu au aceste opinii”.
Arina Delcea