CFR va avea, în total, 16 locomotive electrice de ultimă generație, care vor tracta trenuri de călători și pot atinge viteze de până la 200 de km pe oră. Contractul a fost semnat luni, dar sindicatele din domeniu atrag atenția că este doar o picătură într-un ocean, cu sute de locomotive vechi de 40 de ani.
Cele 16 locomotive vor fi construite în Germania și reprezintă cea mai nouă tehnologie în domeniu, deja omologată în 20 de țări.
Ștefan Roșanu, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară: Sunt primele 16 locomotive electrice pe care le cumpărăm. Vom mai lansa licitația pentru încă până la 23 de locomotive care au rezultat din același studiu de fezabilitate.
Gabriel Stanciu, reprezentant al constructorului: Este o locomotivă care merge până la 200 de kilometri la oră, având tracțiunea complet suspendată, ceea ce o face la ora asta, după știința noastră, cam cea mai modernă locomotivă aflată în fabricație.
În România nu vor putea fi însă folosite la puterea maximă, pentru că infrastructura permite cel mult 160 de km pe oră pe tronsoanele modernizate.
Iar sindicatele atrag atenția că e nevoie de mai mult, pentru a aduce Căile Ferate Române la standardele europene.
Maxim Rodrigo, lider de sindicat: Exact o picătură într-un ocean. Vedem că și trenurile noi se lasă așteptate. A venit un singur tren nou în decembrie anul trecut și probabil va circula în decembrie anul ăsta. Sunt întârzieri. Probabil în 2027 vom avea 130-140 de trenuri noi. Vom avea probabil 55 de locomotive modernizate. Din anul 2011 n-a mai fost nicio investiție, aprobat niciun contract de servicii publice cu investiții, în material rulant pe calea ferată. Și asta se vede.
Pentru cele 16 locomotive noi, statul român plătește 150 de milioane de euro. În acești bani este inclusă și mentenanța, de 20 de ani.