Reciclare cu zoaie și nemulțumiri. Patronii din HORECA reclamă pierderi imense prin RetuRO

Patronii de restaurante sunt nemulțumiți de cum funcționează programul național de reciclare a ambalajelor cu garanție. Și cer ministerului Mediului suspendarea acestuia. Reprezentanții HORECA reclamă costuri suplimentare, care în curând se vor regăsi în notă de plata a clienților. Dar și întârzieri în preluarea ambalajelor, pe care nu au unde să le depoziteze zile în șir.

Marea nemulțumire a patronilor de restaurante e legată de faptul că nu primesc banii pentru toate recipientele trimise la reciclare. Ambalajele nu trebuie strivite sau sparte, însă în timpul transportului, unele se degradează. Altele nu au simbolul returo. Așa că nu sunt acceptate.

Daniel Mischie, reprezentant asociaţia Hora: Reușim să reciclăm, să trimitem spre reciclare 80% din sticle, iar din 80%, doar 75% sunt plătite, restul 25% nu sunt recunoscute. Grupul meu de restaurante pierde mai mult de 100.000 euro pe an.

Și costul ridicat al sacilor în care trebuie puse ambalajele îi nemulțumește pe patroni.

Radu Tănase, director executiv asociaţia Hora: Trebuie să cumpărăm saci de 10 ori mai scumpi. Dacă înainte dădeam 40 de bani, acum dăm 4 lei.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, le dă dreptate patronilor de restaurante, dar exclude posibilitatea că sistemul de reciclare să fie suspendat sau amânat în privința HORECA.

Reprezentanțîi companiei non-profit RetuRO admit că sunt probleme. Susțin că vor încerca să le remedieze și să optimizeze costurile.

Radu Pascu, manager de proiect RetuRO: Suntem la început, sunt probleme inerente, dar le vom remedia.

Ministrul Mediului spune că în ciuda problemelor existente, sistemul da rezultate. La stația de reciclare din București ajung zilnic 200 de tone de peturi. Spre deosebire de anul trecut când se reciclau 500 de tone într-o lună.

Distribuie știrea