Adrian Mitroi: Prețul nu este motivul achiziției. Sunt trei forme de inflație: Cea a prețurilor mari, a cantităților mai mici, a calității mai proaste

Adrian Tudor Mitroi, profesor de finanţe comportamentale la ASE, ne sfătuiește să nu ne lăsăm influențați de reducerile de prețuri, ci să analizăm cu atenție dacă avem nevoie de produsul respectiv. Profesorul subliniază că prețul nu este un motiv de achiziție, cumperi dacă ai nevoie de produsul respectiv.

27 Decembrie 2022, 09:57 (actualizat 27 Decembrie 2022, 10:42) Știrile TVR |

Adrian Mitroi spune că situația dificilă economic ne-a transformat comportamentul și am devenit mai individualiști, deoarece teama ne-a trezit grija de supraviețuire.

Situația dificilă în care suntem, este o chestiune de supraviețuire acum, afectarea de inflație, breaking news-urile astea îngrozitoare, nu este zi fără, ne-au activat teama, grija de supraviețuire, este normal că noi suntem mai individualiști. Sfatul meu este următorul, am trecut de un an foarte greu, gândește finanțele în termen de business, nu este un capăt de lume, dacă ești isteț, te duci și spre digital, să fii un tip informat, spune Mitroi.

Adrian Mitroi subliniază că nu trebuie să facem cumpărături doar pentru că un produs are reducere, ci în urma unei analize privind nevoile noastre și oferta corectă.

Atenție la prețuri, pentru că avem tendința: vezi prețul scăzut, avem ocazie, mai ales de sărbători. Prețul nu este motivul achiziției, este motivul de neachiziție, eventual, că e prea scump, dar nu cumperi doar pentru că prețul este scăzut. Îl cumperi, te gândești a doua zi dimineață, mai ales dacă este un bun de lungă folosință, chiar îți trebuie? Ce faci cu cel pe care îl înlocuiești?, arată profesorul de finanțe, Adrian Mitroi.

Sunt trei forme de inflație: inflația prețurilor mai mari, inflația cantităților mai mici, inflația calității mai proaste, avertizează profesorul.

Source