Aeroportul „Henri Coandă” se modernizează. Lucrările vor costa peste 24 de milioane de euro

Cel mai mare aeroport din ţară, „Henri Coandă”, va fi modernizat. Peste 24 de milioane de euro vor fi investite, în următorii doi ani şi jumătate, în renovarea terminalelor de pasageri. Ministerul Transporturilor caută acum finanţare pentru extinderea capacităţii, în condiţiile în care traficul de pasageri a crescut continuu după pandemia de coronavirus.

Aeroporturile din Timișoara, Iași, Cluj-Napoca și Tulcea au terminale noi de pasageri încă din primăvară. La Craiova investiția ar urma să fie gata până în decembrie. La cel mai mare aeroport din țară însă, de la Otopeni, vor începe doar lucrări de modernizare. Pasagerii vor beneficia de un nou sistem de ventilație și climatizare. Terminalele vor avea mobiler nou. Vor fi înlocuite echipamentele de iluminat și va fi instalat un nou sistem pentru detecție și semnalizare în caz de incendiu.

Lucrările vor costa peste 24 de milioane de euro și ar urma să fie gata în doi ani și jumătate. E cea mai mare investiție în aeroportul „Henri Coandă” din ultimii 12 ani.

Prin telefon, DAVID CICEO, preşedinte, Asociaţia Aeroporturilor din România: Sunt binevenite aceste modernizări. Traficul aerian va creste foarte mult. Dacă anul trecut am avut 24 de milioane de pasageri, ne așteptăm ca în 2040, în toată România, să fie peste 40 de milioane de pasageri. Ceea ce înseamnă că în următorii zece ani toate aeroporturile trebuie să își dubleze capacitățile privind terminalele.

Construcția unui nou terminal la aeroportul Henri Coandă a rămas doar la stadiul de proiect.

CĂTĂLIN DEACU – jurnalist TVR: Aeroportul din Otopeni ar fi trebuit să aibă un terminal nou încă din 2022, conform Planului Strategic de Dezvoltare, aprobat prin lege. Dar investiția a fost amânată din cauza lipsei banilor. Încasările aeroportului au scăzut semnificativ în perioada pandemiei de coronavirus.

SORIN GRINDEANU – ministrul Transporturilor şi Infrastructurii: Putem să-l facem noi cu împrumuturi externe sau putem să abordăm o altă cale, cea a parteneriatului public-privat. Asta e o decizie politică pe care o să o luăm la nivel de Guvern.

Pentru moment, guvernanții iau în calcul să lase la dispoziția Companiei Naționale Aeroporturi București profitul realizat pentru continuarea investițiilor. Numai în primele șase luni, aeroportul „Henri Coandă” a avut aproape 7,4 milioane de pasageri, iar până la finalul anului ar putea depăsi nivelul record înregistrat înainte de pandemie.

Distribuie știrea