An sărac în kilometri noi de autostradă. Trei rezilieri în 9 ani pentru 30 de km, parte a Autostrăzii Transilvania

30 de kilometri şi 3 rezilieri în decurs de 9 ani. E povestea tronsonului ‘Chiribiş-Biharia’, parte a Autostrăzii Transilvania, care nu va fi gata anul acesta, aşa cum era programat. Este doar un exemplu despre cum se construiesc autostrăzile în România: pe bucăţi şi în ritm de melc. Autorităţile rămân însă optimiste şi speră că vor fi gata, în avans, primii kilometri ai autrostrăzii Sibiu-Piteşti şi ai noii centuri ocolitoare a Capitalei.

13 Mai 2022, 20:06 (actualizat 13 Mai 2022, 20:33) Știrile TVR |

Contractul pentru construcția tronsonului “Chiribiş – Biharia”, parte a Autostrăzii Transilvania, a fost semnat în 2020.

Segmentul de 30 de kilometri, de lângă frontiera cu Ungaria, trebuia să fie gata în această primăvară. Dar stadiul lucrărilor a rămas sub 1%.

Constructorul și compania de drumuri nu s-au înțeles din cauza unor costuri suplimentare. Acum, autoritățile au reziliat contractul.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Constructorul, după doi ani de chinuri, nici măcar nu a reușit să prezinte un proiect tehnic conform. Estimăm noi maximum până la sfârșitul anului e posibil să avem acolo un nou constructor și proiectant.

Antreprenorul a declarat, pentru Știrile TVR, că va contesta în instanță decizia Companiei de drumuri.

Beniamin Rus, patronul firmei de construcţii: Sunt o succesiune de abuzuri, o lipsă totală de asumare a deciziilor care trebuiau luate imediat după predarea proiectului. De la un cap la altul s-au făcut atât de multe greşeli încât ne dorim o anchetă guvernamentală.

Localnicii și transportatorii așteaptă finalizarea lucrării de ani buni. E al treilea contract reziliat pentru construcția tronsonului “Chiribiş-Biharia”, în ultimii nouă ani.

Augustin Hagiu, preşedinte, Federaţia Operatorilor Români de Transport: Nu este vorba de altceva decât de politică, de legislație proastă, de instituții, de oameni nepregătiți și de lipsa de responsabilitate și de responsabilizare.

Între timp, autoritățile speră că, anul aceasta, va fi gata, în avans, primul tronson al autostrăzii “Sibiu-Pitești”. Lucrările la segmentul “Sibiu-Boiţa”, cu o lungime de 13 km, au început în 2020 și au ajuns la stadiul de 70%. Termenul din contract e aprilie 2023.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii: Cu mobilizarea pe care am văzut-o azi chiar suntem optimiști.

Și tot anul aceasta ar mai putea fi dați în trafic, înainte de termen, 10 din cei 16 km ai tronsonului “Vidra-Bragadiru”, parte a viitoarei autostrăzi de centură a Capitalei.

Source