Bateriile de tip „solid-state”, marea promisiune a viitorului, departe de producția de serie

​Cum ar fi ca mașina electrică să se încarce în sub zece minute, iar bateria să te țînă fără emoții la un drum București – Cluj și retur? Câteva companii auto lucrează la asta, dar mai sunt de depășit obstacole legate nu doar de costuri, ci și de chimie și de rezistență.

19 Iunie 2023, 09:44 (actualizat 19 Iunie 2023, 10:05) Știrile TVR |

Baterii

Ce sunt bateriile de tip „solid-state”?  Bateriile litiu-ion de pe masinile electricele din prezent au minusuri și, nu de puține ori, puteți citi despre marea promisiune a viitorului: bateriile de tip solid-state. Dar acele baterii sunt departe de producția de serie.

Datele din Japonia indică faptul că în prezent, costurile de producție pentru bateriile solid-state sunt de câteva ori mai mari decât la cele litiu-ion, unele surse indicând și costuri de peste zece ori mai mari. Și bateriile litiu-ion sunt extrem de scumpe în prezent.Planurile sunt să se ajungă pe termen mediu să fie lansate modele electrice care să aibă autonomie de 1.500 km, după o încărcare de mai puțin de 10 minute. La bateriile solid-state, electrolitul lichid este înlocuit de o substanță solidă care crește densitatea energetică și îmbunătățește siguranța și timpii de încărcare.

Problema este că tehnologia este scumpă și mai este mult de perfectat. Bateriile de tip „solid-state” au fost fo losite până acum doar în dispozitive de mici dimensiuni, cum ar fi smartwatch-uri sau stimulatoare cardiace.

Nu sunt folosite pe scară largă fiindcă sunt scump de produs, dar și durabilitatea lor este încă o problemă, deși se fac intens teste și la acest aspect.

Source

Distribuie știrea