Cărțile de identitate electronice ale românilor vor fi eliberate până la sfârșitului anului, gratuit. Adresa și data nașterii nu vor apărea pe buletin

Autoritățile pregătesc noi modificări legate de cărțile electronice de identitate. Opt milioane și jumătate de români ar urma să beneficieze gratuit de un astfel de document care va înlesni călătoriile în Uniunea Europeană. Statul român primește fonduri europene prin Programul de Redresare și Reziliență special pentru acest obiectiv. Pe așa numitele buletine cu cip NU vor mai apărea adresa de domiciliu și nici data nașterii.

12 Ianuarie 2023, 19:43 Știrile TVR |

O persoană care va avea o carte de identitate electronică va putea accesa sisteme informatice ale instituțiilor publice. Se lucrează deja la platforma care va face posibile aceste operațiuni. Iar portalul ministerului de Interne va fi gata anul acesta, potrivit oficialilor.

Comisar șef Cătălin Giulescu, director DGEP: „MAI va expune toate serviciile. Spre exemplu, doriți să vă autentificați la starea civilă. Vă autentificați cu cartea de identitate după care prin intermediul hub-ului de servicii, după autentificare veți fi transportat la cazier, la Direcția Generală Permise, la orice altă structura MAI care prestează un serviciu pentru cetățean.”

În proiectul de modificare a legii privind evidența populației sunt prevăzute și situații în care nu se vor aplica noile prevederi.

Sunt două situațiile în care nu se vor colecta amprente în cazul emiterii actului electronic de identitate. Pe de o parte, vorbim de copiii până la 12 ani, pe de altă parte sunt persoane cărora nu li se pot lua amprente din diverse motive. În acest ultim caz actul de identitate va fi emis pentru un singur an.

Pe cartea de identitate electronică nu vom vedea data nașterii. Această informație va exista numai în memoria cipului, ca și adresa de domiciliu.

Comisar șef Cătălin Giulescu, director DGEP: „Cetățeanul nu va mai fi obligat să își preschimbe documentul la fiecare schimbare de domiciliu. Noul domiciliu va fi înscris în suportul de stocare. Pe de altă parte, urmărim să creăm acele platforme informatice prin care schimbarea domiciliului să fie o operațiune pe care o realizăm de la distanță, fără prezența fizică a titularului.”

Noile modificări s-au impus după o perioadă în care proiectul pilot privind emiterea acestui tip de document, a fost derulat la Cluj.

Source

Distribuie știrea