Ce beneficii acordă companiile multinaționale angajaților

Viața în multinaționale nu este ușoară, însă aduce ceva beneficii. Iar lista acestora este în creștere. Lista de beneficii este consistentă însă și munca este pe măsură.

Aproximativ 43% dintre companiile multinaționale acordă deja beneficii minime globale angajaților lor, conform studiului Aon 2024 Global Benefits Trends. Printre aceste beneficii, cele mai comune includ programele de asistență medicală, asigurările de viață, concediul de maternitate și paternitate.

Studiul, realizat de Aon, a analizat răspunsurile companiilor multinaționale cu privire la evoluția beneficiilor acordate angajaților. Printre cele mai frecvente beneficii minime oferite se numără:

  • Asistență medicală și asigurări de viață: 73%
  • Concediul de maternitate: 70%
  • Concediul de paternitate: 69%

Într-un context global de schimbare constantă, 89% dintre corporațiile chestionate consideră că prioritatea principală este menținerea competitivității programelor de beneficii. Companiile se confruntă cu creșterea costurilor beneficiilor, schimbarea percepțiilor privind mobilitatea angajaților și aplicarea noilor reglementări privind transparența salarială și echitatea socială.

„Organizațiile trebuie să gestioneze provocările cauzate de deficitul forței de muncă, să se adapteze și să implementeze rapid pachete minime standard de beneficii pentru a atrage și reține talentele„, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.

În următorii doi ani, se anticipează o dublare a programelor de beneficii minime, cu un accent sporit pe wellbeing, sănătatea preventivă și sănătatea mintală.

Studiul relevă o creștere a implementării măsurilor de acordare a beneficiilor minime, aliniate strategic la obiectivele companiilor.

Deși 96% dintre companii se concentrează pe asigurările de sănătate, doar 74% pun accent pe programele de pensii și 72% pe concedii. 59% dintre companii menționează că iau în considerare părerile angajaților atunci când elaborează prioritățile strategice.

Astfel, 64% dintre companii își detaliază strategiile, dar 72% lasă implementarea acestora în sarcina echipelor locale, ceea ce poate duce la experiențe inconsecvente pentru angajați. Una din trei multinaționale își elaborează strategia globală de beneficii și o revizuiește anual.

Cele mai răspândite standarde globale de beneficii susțin priorități strategice precum diversitatea, echitatea, incluziunea și apartenența (DEIB), bunăstarea angajaților și viitorul muncii. Sondajul a fost realizat din martie până în aprilie 2024, cu 288 de răspunsuri de la participanți din industrii tehnologice, financiare și comerciale din 31 de țări. Raportul complet este disponibil pe site-ul Aon.

Distribuie știrea