CFR SA a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de nord – vest a României

CFR SA a semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 miliarde de lei, pentru Lotul 3 Poieni – Aleşd.

10 Noiembrie 2022, 10:25 (actualizat 10 Noiembrie 2022, 10:36) Știrile TVR |

Primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de nord-vest a României / FOTO: Facebook Sorin Grindeanu

CFR SA a semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 miliarde de lei, pentru Lotul 3 Poieni – Aleşd, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

„Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni- execuție).

În cadrul contractului urmează să fie executate:

– modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,

-modernizarea unui număr de 7 halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan)

-modernizare și construcție a 6 puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd)

– modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m)

– construcția a 2 pasaje denivelate noi

– montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată

– lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu

-lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km.

Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră ( 166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030” a scris ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Source