Încurajaţi de vremea caldă, comercianții au scos la vânzare noile colecţii de primavară-vară de haine și încălţăminte. Preţurile sunt însă mai mari, în medie, cu până la 10%, decât în urmă cu un an. S-au scumpit materialele textile și transportul, iar costurile se văd direct în magazine, în ciuda promoțiilor și a reducerilor din această perioadă.
În mall-uri, vitrinele magazinelor sunt tot mai pline cu haine și încălțăminte de primăvară-vară, chiar dacă e abia începutul lui martie. Retailerii s-au aprovizionat cu marfă nouă încă de la jumătatea lunii februarie. Iar unii comercianți au reduceri de pănă la 20% la articole precum tricouri, rochii, geci subțiri și pantofi. Cumpărătorii nu au întârziat să apară.
Alții s-au rezumat doar să probeze și să studieze piața.
Cele mai mari reduceri, între 40% și 70%, sunt la hainele groase, din colecția toamnă-iarnă 2023.
Și magazinele online au pregătit oferte de sezon. Reducerile vin în contextul în care, în țară, prețurile la îmbrăcăminte și încălțăminte au crescut anul trecut.
Comercianții mizează însă pe vânzări mai mari decât anul trecut, mai ales pe segmentele „office” și „casual”.
CĂTĂLIN DEACU – jurnalist TVR: Românii au alocat aproximativ 7% din bugetul destinat cheltuielilor de consum pentru achiziția de îmbrăcăminte și încălțăminte. Sumele au fost la fel de mari precum cele pe care le-am cheltuit pentru băuturi alcoolice și tutun, arată cele mai recente statistici oficiale.
MĂLINA VOICU – sociolog, cercetător, Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, Academia Română: Banii investiți pentru cumpărarea de îmbrăcăminte-încălțăminte nu reprezintă neapărat acoperirea unor necesități, ci mai degrabă un mod de a petrece timpul liber. (…) Este specific orașelor mari, zonelor dezvoltate. (…) Intră cam tot în aceeași categorie cu cei 7% pentru vicii, adică lucruri pe care le facem ca să ne simțim noi bine. (…) Problema e ca aceste vicii au pondere mare în buget.
Retailerii vor scoate la vânzare mai multe articole din noua colecție treptat, pe toată durata primăverii.