Comisia de anchetă privind achiziţiile în pandemie va cere Ministerului Sănătăţii şi Parchetului informaţii despre responsabili şi stadiul dosarelor

Comisia de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă a decis, miercuri, să solicite Ministerului Sănătăţii şi Parchetului General date privind persoanele responsabile de achiziţii şi, respectiv, dosarele deschise pentru perioada pandemiei şi stadiul acestora, relatează Agerpres.

15 Februarie 2023, 16:11 (actualizat 15 Februarie 2023, 16:15) Știrile TVR |

Măști medicale

Preşedintele comisiei, Rodica Paraschiv, deputat PSD, a spus în şedinţă că pentru activitatea comisiei sunt necesare informaţii de la Ministerul Sănătăţii privind persoanele responsabile de achiziţii şi cu activitatea direcţiilor de sănătate.

Ea a adăugat că va fi trimisă o adresă şi la Parchetul General.

„Majoritatea datelor care ne-au parvenit în această perioadă au fost datele pe care le-am avut din mass-media, cu excepţia raportului Curţii de Conturi pentru perioada de urgenţă. (…) Ne interesează să ştim dacă sunt dosare deschise şi ştim ceva din presă că ar fi 60 sau 82 de dosare pe această temă, care este stadiul şi toate datele relevante care pot fi transmise”, a explicat şefa comisiei.

Membrii comisiei au propus să fie audiaţi, printre alţii, foştii miniştrii ai Sănătăţii pe perioada de urgenţă şi de alertă, reprezentanţii Curţii de Conturi, ai Unifarm, Romarm.

Camera Deputaţilor a decis, miercuri, cu 245 de voturi „pentru”, opt „împotrivă” şi o abţinere, prelungirea cu 60 de zile a termenului de activitate şi de întocmire a raportului Comisiei de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României.

Termenul prevăzut iniţial era de 90 de zile de la data constituirii comisiei şi aprobării componenţei.

Plenul Camerei Deputaţilor a decis, pe 3 noiembrie 2021, înfiinţarea unei Comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă de către Ministerul Sănătăţii, Direcţiile de sănătate publică şi alte instituţii aflate în subordinea ministerului de resort. Hotărârea de înfiinţare a comisiei a fost publicată în Monitorul Oficial din 2 februarie 2022.

Source

Distribuie știrea