230 de milioane de lei. Este suma uriaşă pe care o cere în plus constructorul podului de la Brăila pentru a deschide și drumurile de acces. Ministrul Transporturilor susține că este vorba despre un şantaj şi va acționa în instanţă compania italiană. Cearta lasă, însă, șoferii fără acces facil la cel mai mare pod construit după Revoluție.
Drumurile de acces către podul peste Dunăre ar fi trebuit date în folosință la sfârșitul anului trecut. Dar lucrările nu erau terminate și inaugurarea a fost amânată.
Acum, şoselele spre Tulcea și spre Brăila sunt gata, însă compania italiană refuză să le dea în folosință, anunță Ministerul Transporturilor.
Alina Salanţi, corespondent TVR: Deși șoseaua care face lagatura între pod și Drumul Național 2B care ar putea prelua tot traficul este gata, constructorul refuză să o deschidă.
Constructorul cere statului român plăți suplimentare de 230 de milioane de lei. Suma ar include și reparațiile, după ce porțiuni mari din asfalt s-au deteriorat. Lucrările ar fi trebuit să intre în cheltuiala companiei italiene.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Ca să va faceți o imagine, dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânșii că ar trebui să le plătim mai solicită, în suma asta, 30 de milioane pe ce i-am pus noi să refacă.
Între cele două părți, beneficiar și constructor, există mai multe litigii în instanță, peste 20, prin care fiecare cere decontarea unor lucrări sau diverse penalități.
Compania italiană nu a răspuns solicitării TVR de a oferi un punct de vedere.
Cristian Pistol, director Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Cred că, până la urmă, constructorul o să înțeleagă că nu putem acționa decât contractual și își va revizui poziția, astfel încât să punem în valoare podul cu drumurile de legătură.
Este aproape gata și drumul expres Galați – Brăila de 12 km, care urmează să facă legătură între orașele din Moldova și Constanța, pe podul peste Dunăre. Constructorul român are termen de finalizare luna decembrie.
Însă și legătura drumului expres Galați – Brăila cu podul peste Dunăre depinde tot de darea în folosință a segmentelor de șosea pe care constructorul italian refuză să le inaugureze.