Consumul de droguri este tot mai răspăndit şi în şcolile din România, iar legătura dintre droguri şi violenţă este demonstrată de multe studii. Despre această problemă a vorbit, la TVR INFO, directoarea Agenţiei Naţionale Antidrog, Ramona Dabija.
Ministerul de Interne împreună cu Ministerul Educației a creat o procedură de prevenire a consumului de substanțe și a violenței în școli, care urmează să intre în vigoare, a anunțat directoarea Agenţiei Naţionale Antidrog.
Ramona Dabija a reamintit că studiile au arătat că vârsta la care începe consumul de droguri a scăzut la 13 ani, ceea ce este un fenomen îngrijorător.
Ei încearcă să evadeze din viața reală, nu fac față problemelor cu care se confruntă în familie, în comunitate, în școală și încearcă să găsească o cale ușoară. Niciun copil nu se apucă de droguri doar de dragul de a încerca, el vrea o validare, o recunoaștere a unui grup, vrea să se simtă important și să să nu fie înlăturat din grup. Programele noastre se axează pe gestionarea emoțiilor, cum să faci față presiunilor într-un anumit grup, cum să îți găsești locul într-un grup și cui să ceri ajutor dacă nu te simți confortabil într-un numit grup, a explicat Ramona Dabija, la TVR INFO.
În toate școlile din București, toate clasele de-a VII-a beneficiază de un proiect pilot organizat de ANA în colaborare cu Inspectoratul General Școlar pentru că în clasa a VII-a este un moment vulnerabil. Dacă în clasa a V-a copilul intră la gimnaziu, părintele îl tratează ca pe un copil mare, pe care nu-l mai ducem la școală, care se poate duce la cumpărături singur, până la sfârșitul clasei a VII-a părintele îi alimentează această încredere în sine. Spre finalul clasei a VII-a, părinții revin în viața copilului mult mai agresiv, pentru că familia începe să se gândească la ce liceu merge copilul și atunci exercită o presiune asupra copilului de clasa a VII-a. Cred că aici ar trebui să învățăm și noi adulții cum să gestionăm aceste praguri în evoluția copilului nostru. Acest prag îl întâlnim și în clasa a XI-a și a XII-a la liceu, când se pregătesc pentru bacalaureat, pentru facultate, dar aici vorbim de copii mai mari care înțeleg un pic mai mult ce se întâmplă cu ei. (…) Parteneriatul dinte școală și specialiști trebuie să funcționeze în înteresul copiilor, a conchis directorul ANA.