DN 2, reconfigurat: încă un tronson cu 3 benzi pe drumul cu cele mai multe accidente

DN 2, principalul drum de legătură între Muntenia și Moldova, rămâne una dintre cele mai periculoase șosele. Numai de la începutul anului, 44 de persoane și-au pierdut viața și alte 55 au fost rănite grav în accidente rutiere. Pentru a crește siguranța șoferilor, Compania de drumuri vrea acum să reconfigureze, la trei benzi, încă o porțiune din șosea. Experimentul a dat rezultate pe un tronson de zece kilometri unde nu au mai fost niciun accident grav de peste un an și jumătate.

17 August 2021, 17:12 (actualizat 17 August 2021, 20:39) |

În urmă cu doi ani, DN 2 a fost reconfigurat la trei benzi pe zece kilometri între comunele ialomițene Sineşti şi Moviliţa.

Acum, Compania de drumuri vrea să aplice soluția de trafic alternativ, în sistem 2+1, pe încă cinci kilometri la intrarea în Urziceni, dinspre București. Lucrările ar urma să înceapă după 15 septembrie.

Cătălin Șomode, director general, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti: În momentul în care ai un sistem 2+1, le permite să fie mult mai conștiincioși în trafic, semnalizarea este mult mai corespunzătoare.

Pe segmentul de zece kilometri, unde se circulă alternativ pe câte două benzi pe sens plus una pe contrasens, numărul de accidente a scăzut de peste patru ori, arată datele Poliției Române.

Cms. șef Cristian Andrieș, ofiţer, Direcţia Rutieră, Inspectoratul General al Poliţiei Române: Pe acel sector de drum nu au mai fost înregistrate persoane decedate din accidentele de circulație.

Asociațiile care militează pentru dezvoltarea infrastructurii cer Companiei de Drumuri să extindă regula pe mai multe sectoare ale DN2. Asta după ce, numai de la începutul anului, peste 40 de oameni au decedat, iar alți 55 au fost răniți grav, în urma accidentelor rutiere care au avut loc de-a lungul întregii șosele.

Mihai David, vicepreşedinte, Asociaţia Construim România: Toată zona de la Bucureşti până la Roman poate fi realizată în timp de şase luni, un an prin marcaj adiţional şi refacerea la sistem 2+1. În locul actualului marcaj ambiguu care duce la situaţii limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13 metri.

Dacă și tronsonul de drum de lângă Urziceni va fi reconfigurat, atunci șoferii vor putea circula în sistem alternativ 2+1 pe un total de aproape 15 kilometri.

Pe restul de cei peste 400 de kilometri, DN 2 va rămâne ca până acum. Cu o singură bandă pe sens și un acostament lărgit sau cu două benzi pe sens pe unele tronsoane mai scurte de drum.

Source

Distribuie știrea