Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație contractele pentru studiile de fezabilitate. În total, ar urma să fie amenajate șapte astfel de pasaje, în județele Buzău și Vrancea. Pe Drumul European 85 va fi extins și sistemul de circulație 2+1, care permite depășirea alternativă. Șoseaua care străbate Moldova este una dintre cele mai circulate din țară.
În satele aflate de-a lungul Drumului European 85, oamenii trec strada cu ochii în patru și aproape în fugă, de teama mașinilor care circulă cu viteză. Este una dintre cele mai aglomerate șosele din țară. Peste 32.000 de mașini o traversează în fiecare zi. Compania de Drumuri propune să se facă pasaje subterane pentru pietoni.
Sorin Robu – director Direcția Regională de Drumuri Buzău: Pe raza județului Buzău vor fi amplasate la Limpeziș, Costești, Mărăcineni, Poșta Câlnău, iar pe raza județului Vrancea, la Garoafa, Golești și în Mărășești, în zona mausoleului.
Pasajele vor fi dotate cu lifturi pentru persoanele cu dizabilități, scări rulante și sistem de supraveghere video. Se vor face șapte studii de fezabilitate, câte unul pentru fiecare pasaj, și vor costa peste 300.000 de lei.
Autoritățile mai au o soluție ca să crească siguranța pe E 85, să extindă sistemul de circulație 2+1, care s-a dovedit eficient în proiectul pilot, pe 10 km de șosea, între București și Urziceni. Cunoscută drept modelul suedez, banda centrală este utilizată pentru depășire alternativă.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Acest drum european DN2 E85 va fi transformat cu această configurație 2+1 până la Bacău. Toată această transformare se va face prin PNRR, deci, până în 2026, întregul drum va fi transformat în configuraţie 2+1.
Sistemul 2+1 ar putea fi introdus și pe alte drumuri naționale, anuntă Ministerul Transporturilor. Pe E 85, unde a fost testat, a scăzut numărul de accidente și s-au redus ambuteiajele. În 10 ani au murit pe acest drum peste 5.000 de oameni.
CUVINTE CHEIE
Articole pe aceeaşi temă