Reprezentanţii marilor aeroporturi din ţară dau asigurări că sunt în grafic cu schimbările pe care trebuie să le facă pentru momentul în care România intră în spaţiul Schengen aerian. Din 31 martie, timpul de aşteptare pentru pasageri va fi mai mic, pentru că numărul celor care trebuie să treacă prin controlul de frontieră va scădea cu până la 70%. Se aşteaptă şi o intensificare a traficului aerian. Specialiştii ROMATSA au comunicat deja că de la începutul anului există o creştere de 10 la sută faţă de 2023.
Reprezentantul celui mai mare aeroport din ţară, „Henri Coandă” din Otopeni, susţine că au fost luate toate măsurile pentru ca pe 31 martie, odată cu intrarea României în Schengenul aerian, totul să se desfăşoare conform graficului.
Iaşiul va avea unul dintre cele mai moderne terminale din ţară – 31.000 de metri pătraţi, trei niveluri şi şapte porţi de îmbarcare.
Clădirea cu dotări de ultimă generaţie va fi inaugurată chiar pe 31 martie.
Pe aeroportul din Cluj Napoca, până va fi terminată extinderea terminalului plecări, la sfârşitul lunii mai, se va lucra în containere.
Pe Aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara se lucrează intens la finalizarea noului terminal de „Plecări” care va fi inaugurat odată cu eliminarea controalelor de documente pentru destinaţiile aflate în spaţiul Schengen.
Chiar dacă timpul de aşteptare va scădea, numărul avioanelor care vor tranzita spaţiul aerian al ţării noastre va creşte.
Guvernul susţine că până la sfârşitul anului, România va intra în Schengen şi cu frontierele terestre.