Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a început controale la furnizorii de energie. Comisarii ANPC verifică în ce măsură companiile de utilităţi respectă legea prin care sunt plafonate preţurile la energie electrică şi gaze naturale şi se acordă compensaţii. Controalele au început la sesizarea ministrului Energiei, dar şi după ce mai mulţi consumatori au reclamat că au de plată facturi uriaşe.
„Aici avem o factură (…) la un furnizor de gaze unde avem un consum, într-o perioadă de 30 de zile, de 7.600 de kwh, ceea ce mi se pare foarte mult. La un consumator casnic avem o sumă de plată de 21.800 de lei.„
Factura uriașă la gaze naturale, de peste 4.000 de euro pentru o singură lună, e doar un exemplu de situație atipică, reclamată de clienți la Protecția Consumatorilor.
Inspectorii verifică dacă furnizorii acordă compensații și respectă prețurile plafonate stabilite de lege.
Noile controale vin după ce ANPC a amendat, recent, un furnizor cu 50.000 de lei și l-a obligat să recalculeze consumurile, pentru că nu a compensat facturile clienților. În replică, reprezentații furnizorilor susțin că unele companii de utilități au întâmpinat probleme în aplicarea schemei de compensare.
Pentru clienți, cea mai mare problemă rămâne valoarea facturilor, în condițiile în care consumul de energie a crescut odată cu venirea sezonului rece.
Dacă vor găsi nereguli, comisarii de la Protecția Consumatorului vor aplica amenzi și vor cere recalcularea facturilor.