Facturile pentru energia electrică ar putea veni în continuare cu întârziere. ”N-am primit de două luni. Nici la gaze, nici la curent”

Românii ar putea primi, în continuare, cu întârziere, facturile pentru energie electrică. Furnizorii reclamă că trebuie să modifice, din nou, softurile pentru a aplica noile prețuri plafonate.

29 Noiembrie 2022, 19:34 (actualizat 29 Noiembrie 2022, 20:59) Știrile TVR |

Dar autoritatea de reglementare în energie vrea ca perioada de facturare să fie lunară şi a pregătit reguli.

Companiile de utilități sunt nevoite să modifice, din nou, programele de facturare pentru a include noile prețuri plafonate decise de parlamentari, zilele trecute. Modificarea trebuie să fie realizată până la 1 ianuarie, când se aplică noile tarife.

Schimbarea vine însă în condițiile în care unii furnizori abia au terminat de actualizat softurile cu regulile vechi, impuse de Guvern, în septembrie.

Ion Lungu, director executiv, Asociația Furnizorilor de Energie din România: Cu siguranță vor fi și anumite situații de întârzieri ale facturilor pentru că orice modificare, mai ales la companiile mari, necesită o muncă destul de intensă pentru modificarea softurilor. Cred că este a șasea oară când avem modificări în acest an.

Autoritatea de Reglementare în Energie a amendat, luna aceasta, cu 380.000 de lei, mai multe companii de utilități pentru emiterea cu întârziere a facturilor. Acum, instituția a pregătit reguli noi astfel încât perioada de facturare să fie lunară.

În plus, dacă furnizorii vor emite facturile pentru o perioadă mai mare decât cea prevăzută în contract, atunci vor fi obligați, la cererea clientului, să eșaloneze plata.

Zoltan Nagy Bege, vicepreședinte, Autoritatea Naționalã de Reglementare în Energie: Pentru mine este evident că această problemă nu o să dispară de pe o zi pe alta. Dar speram că ușor ușor lucrurile or să se așeze și chiar dacă nu dispar de o zi pe alta, într-o perioadă relativ scurtă de timp să recupereze fiecare furnizor întârzierile. Unii au avut întârzieri la 1-2% din facturi,alții până la 25%.

Noile reguli propuse de ANRE sunt în dezbătare publică, timp de 30 de zile. Între timp, unii clienți încă mai așteaptă facturile.

”N-am primit de două luni. Nici la gaze, nici la curent.”

”Mă aștept dintr-o clipa într-alta. Cred că toți ne temem.”

”Lunar este cel mai bine. Fiecare își face bugetul pe luna respectivă.”

O factură neîncasată la timp e o problemă în plus și pentru companiile de utilități. Mai mult, reprezentații furnizorilor avertizează că unele societăți riscă să intre în blocaj financiar în perioada sezonului rece în condițiile în care autoritățile întârzie deconturile pentru schema de compensare a prețurilor.

CUVINTE CHEIE

Articole pe aceeaşi temă

Source

Distribuie știrea