Guvernul a fost aprobat în şedinţa de joi un memorandum privind participarea României la Programul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) de evaluare internaţională a competenţelor adulţilor (PIAAC) 2024 – 2029, a anunţat Ministerul Educaţiei.
PIAAC are drept scop evaluarea competenţelor adulţilor cu vârste între 16 şi 65 de ani şi examinarea relaţiilor dintre aceste competenţe şi rezultatele socio-economice.
Programul oferă date importante cu privire la competenţele adulţilor de procesare a informaţiilor – citire, calcul şi rezolvarea problemelor, date ce ne ajută la o mai bună înţelegere a eficienţei sistemelor de educaţie şi formare.
De asemenea, programul mai arată o imagine de ansamblu asupra gradului de alfabetizare a populaţiei adulte, asupra diferenţelor între competenţele pe care le au oamenii şi cerinţele pieţei muncii, evidenţiază nivelul de echitate a accesului la educaţie şi mobilitate educaţională, precum şi tranziţia absolvenţilor spre piaţa muncii.
În România există foarte puţine informaţii privind modul în care diferitele parcursuri educaţionale răspund nevoilor pieţei muncii, persoanele care au nevoie de sprijin pentru calificare/recalificare şi/sau care sunt ameninţate de automatizarea locurilor de muncă curente, a afirmat ministrul Educaţiei, Ligia Deca.
„Avem nevoie de studii care să ne ajute să înţelegem ce ştiu, ce pot face şi cât de pregătiţi sunt adulţii pentru piaţa muncii. În România există foarte puţine informaţii privind modul în care diferitele parcursuri educaţionale răspund nevoilor pieţei muncii, persoanele care au nevoie de sprijin pentru calificare/recalificare şi/sau care sunt ameninţate de automatizarea locurilor de muncă curente„, a scris ministrul, pe Facebook.