Guvernul caută investitori pentru privatizarea TAROM în Qatar şi Emiratele Arabe Unite. Printre ofertele din portofoliul delegaţiei conduse de Marcel Ciolacu se află şi vânzarea unui pachet de acţiuni al companiei naţionale de transporturi aeriene române. Economiştii, dar şi reprezentanţii angajaţilor societăţii spun că tranzacţia trebuie făcută cu precauţie.
TAROM ar putea deveni iar o companie cu profit, care să nu mai depindă de ajutoare venite de la buget. Statul vrea să păstreze brandul şi să vândă o parte din pachetul de acţiuni.
Printre companiile curtate de Guvern se află Emirates Airlines şi Qatar Airways, două dintre cele mai profitabile companii aeriene la nivel mondial.
TVR Info a aflat sumele care ar urma să fie investite de statul Qatar în proiecte importante din România
Premierul Marcel Ciolacu îşi continuă vizita în Qatar, iar pe agenda discuţiilor se află dezvoltarea în România a unor proiecte importante de investiţii în valoare de 15 miliarde de euro.
Asta negociază zilele acestea, în Quatar şi Emiratele Arabe, o delegaţie a Guvernului formată din premierul Marcel Ciolacu şi şase miniştri.
Tranzacţia ar urma să fie realizată abia după încheierea reorganizării companiei româneşti care a început acum 3 ani. Şi care ar urma să se finalizeze cel târziu în 2026. Conducerea companiei aeriene şi-a asumat, inclusiv, reducerea cu o treime a numărului de angajaţi al cărui cost a fost evaluată la 1,84 de miliarde de lei.
Anul acesta Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române va trebui să treacă pe profit. În caz contrar, de la anul va intra în faliment, pentru că Bruxelles-ul va cere României să returneze ajutoarele de stat primite dacă nu îşi atinge țelul: şi anume acela de a face TAROM profitabil.
Marcel Ciolacu: Îmi doresc ca România să fie poarta de investiţii a statului Qatar în Uniunea Europeană
Premierul României Marcel Ciolacu a susţinut declaraţii comune de presă alături de premierul şi ministrul de Externe al Statului Qatar, şeicul Mohammed bin Abdulrahman bin Jassim Al Thani, la finalul întrevederilor oficiale care au avut loc la Amiri Diwan, sediul conducerii Qatar-ului.
În aceste condiţii, tranzacţia trebuie făcută cu precauţie, susţin atât analiştii economici, cât şi reprezentanţii angajaţilor.
Ideea privatizării companiei de zbor de la noi din ţară cu ajutorul marilor jucători arabi din domeniu nu este nouă. Şi fostul premier Victor Ponta a avut proiectul pe lista de oportunităţi prezentată în 2015 într-o vizită în ţările din zona Golfului.
Acum, Guvernul încearcă să atragă investiţii din Qatar şi Emirate şi pentru Autostrada Comarnic-Braşov, calea ferată Brașov-Predeal, dar şi în industria cărnii şi a laptelui.