Inflaţia scumpeşte pufuleţii în Japonia

Asemănător pufuleţilor româneşti, Umaibo este un baton din porumb expandat cu diverse arome, care din 1979, de când a fost lansat pe piaţă, nu şi-a schimbat niciodată preţul de 10 yeni, echivalentul a 38 de bani.

Japonia nu e o ţară care să se fi luptat cu inflaţia, ci mai degrabă cu fenomenul invers şi la fel de dăunător economiei, deflaţia.

Şi totuşi, anul 2022 a început cu un puseu inflaţionist care a dus indicele inflaţiei de la -0,17 la +0,54. Suficient de mult cât să determine producătorii popularului baton să îl scumpească de la 10 la 12 yeni, adică de la 38 la 46 de bani. Decizia i-a nemulţumit pe clienţii fideli.

Scumpirea neobişnuită are un sens pentru cei implicaţi în lanţul alimentar de distribuţie.

Deşi cifrele inflaţiei par a fi mici în comparaţie cu cele din România, trecerea de la deflaţie la inflaţie constituie o turbulenţă pentru economie, iar prognoza pentru Japonia în următorii ani este de creştere constantă a preţurilor bunurilor şi serviciilor.

Source