O investiţie de peste 3 miliarde de lei aşteptată de peste un deceniu, în timp ce metroul din cartierul bucureştean „Drumul Taberei” circulă, în continuare, cu puţini pasageri. Durata mare de aşteptare în staţii, din cauza numărului redus de trenuri, e doar unul dintre motivele pentru care cetăţenii preferă alte mijloace de transport. Încă din 2020, „Metrorex” a cumpărat 13 trenuri noi, dar livrarea primei garnituri întârzie de aproape un an.
Pe Magistrala 5 de metrou „Eroilor – Valea Ialomiţei / Râul Doamnei”, în timpul săptămânii, circulă doar şase trenuri, iar în weekend, numai patru.
În decembrie 2020, „Metrorex” a semnat un contract, în valoare de 100 de milioane de euro, pentru achiziţia a 13 trenuri noi, pentru Magistrala 5.
Primul tren trebuia livrat încă din primăvara anului trecut. Dar producătorul a reclamat că a avut probleme de aprovizionare cu unele componente, în timpul pandemiei de Covid.
Metrorex a dat amenzi de aproape 20 de milioane de euro şi aşteaptă să intre în posesia primului tren, la începutul primăverii.
Societatea de transport subteran estimează că, anul acesta, va pune în circulaţie 10 din cele 13 trenuri comandate, iar restul de trei, în 2025.
Pentru moment, din cauza timpilor mari de aşteptare, pe Magistrala 5, numărul de călători e de peste două ori mai mic decât capacitatea proiectată, chiar dacă a crescut uşor în ultima perioadă.
Mulţi locuitori ai cartierului Drumul Taberei preferă să folosească, în continuare, maşinile personale sau alte mijloace de transport în comun.
Pentru moment, extinderea Magistralei 5 de la Eroilor la Universitate e în faza de elaborare a proiectului tehnic.
ÎIn lipsa celor 13 trenuri comandate, sunt folosite garnituri care circulau pe alte linii.