Jumătate din mașinile verificate în trafic de inspectorii Registrului Auto Român au probleme grave. Cele mai multe nereguli, la instalația electrică

Situație îngrijorătoare pe șoselele din România. Jumătate dintre maşinile verificate în trafic de inspectorii RAR au avut probleme grave. În urma controalelor, au fost retrase aproape 22.000 de certificate de înmatriculare.

11 Martie 2023, 19:50 Știrile TVR |

Din cele peste 76.400 de autovehicule verificate anul trecut în trafic de către inspectorii RAR, 45% au fost depistate cu deficiențe tehnice majore.

Dragoș Porojnicu, jurnalist TVR: „Cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare, emisiile poluante, cât și la punți, jante, anvelope și suspensie.”

Claudiu Mija, şeful Departamentului ITP, Registrul Auto Român:Registrul Auto Român a încadrat aproximativ 6,9% dintre vehiculele verificate în categoria celor care prezentau pericol iminent de accident, deoarece în cazul acestora au fost identificate defecte la sistemul de frânare, la sistemul de direcție. (…) Rezultatele acestor controale tehnice în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta neconformități.

Un lucru este, însă, sigur. Specialiștii din domeniul auto consultați de Știrile TVR spun că orice defecțiune, cât de mică, poate fi cauza unui accident. Aşa că soluția ar fi controalele mai riguroase în cadrul inspecției tehnice periodice.

CITEȘTE și România rămâne „cimitirul auto al Europei”, deși a scos anul trecut din trafic 100.000 de mașini mai vechi de 8 ani

Alexandru Filip, specialist în conducere defensivă:Destul de multe maşini iau foc, pur și simplu. Și asta se întâmplă din cauza instalației electrice care nu este bine pusă la punct. Ori are un scurtcircuit și știm noi pe cineva și lipim niște fire. După aceea avem emisiile poluante care au legătură nu neapărat cu siguranța rutieră, au legătură cu sănătatea noastră. (…) Dacă suspensia nu este foarte bine pusă la punct, putem cauza sau putem fi implicați într-un accident nedorit.

Dan Barbu, Patronatul operatorilor de service auto din România: Atâta timp cât ele, în momentul în care ajung la ITP, sunt verificate mai amănunţit, atât timp cât fac dovada reparării lor, atunci nu cred că le vom mai avea pe stradă.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră pe parcursul anului 2022, au fost aplicate aproape 26.000 de sancțiuni, au fost retrase peste 21.800 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 264 de vehicule și 408 ITP-uri au fost anulate.

Source

Distribuie știrea