Lipsa pistelor de biciclete, problema marilor orașe. Primăria Capitalei va face 3,3 kilometri cu 4 milioane de lei. Irina Zamfirescu, activistă: Numărul de kilometri e ridicol

Lipsa pistelor pentru biciclete rămâne o mare problema a Capitalei, care duce la o aglomerare și mai mare a traficului. Chiar dacă de curând Primăria a anunțat că va face 3,3 km de piste care ar urma să se adauge celor 16 km deja existenți, lungimea acestora este insuficientă țînând cond de suprafața mare a orașului. În Oradea, spre exemplu, un oraș de 10 ori mai mic decât Bucureștiul, există 60 de km de piste pentru biciclete.

08 Mai 2022, 19:23 (actualizat 08 Mai 2022, 19:45) Știrile TVR |

Noua pistă pentru biciclete de 3,3 km va fi făcută de Primăria Capitalei pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan. Lucrările vor costa aproape 4 milioane de lei fără TVA, în jur de 1.500 lei pe metru și vor dura două luni. Până atunci, bicicliștii sunt nevoiți să facă slalom printre mașini și pietoni.

”Sunt foarte agresivi șoferii, nu se uită absolut deloc și la fel de agresivi și pietonii care nu acordă atenție suficientă”, mărturisește un biciclist din București.

”În general pe stradă, că eu merg și pe stradă, nu prea mi se acordă prioritate. 01.08- Pe trotuar putem accidentă un pieton sau un copil”, spune o biciclistă din București.

În prezent, în București există doar 16 km omologați de piste pentru biciclete.

În realitate, Bucureștiul are peste 100 de km de piste pentru biciclete care au rămas la stadiul de benzi colorate. Nu au primit niciodată aviz de funcționare de la Poliția Rutieră pe motiv că pun în pericol siguranță bicicliștilor dar și a pietonilor.

”Obiectivul Bucureștiului ar trebui să fie infrastructură de mobilitate, de transport și nu de plimbare. Dacă vom face din nou piste pe trotuar așa cum au fost celelalte din trecut care au fost desființate de Poliția Rutieră, din păcate nu o să fie o alternativă de utilizare a bicicletei că transport nu că plimbare. 3.3 km cât a anunțat primarul în prima faza este absolut ridicol pentru un oraș de dimensiunea Bucureștiului”, spune Irina Zamfirescu, activist pentru mobilitate urbană.

În Oradea, un oraș de zece ori mai mic decât Bucureștiului există nu mai puțîn de 60 de km de piste pentru biciclete. Administraţia locală are în plan crearea de noi facilităţi pentru orădenii care aleg să lase maşina acasă şi se deplaseze cu bicicletă.

”Folosesc bicicletă aproape în fiecare zi și îmi pare foarte bine că s-au făcut aceste piste de biciclete pe care se poate circulă foarte ușor”, spune un locuitor din Oradea.

Chiar și așa, și aici autoritățile locale mai multe de pus la punct.

”Sunt foarte multe piste care nu leagă cartierele între ele, sunt periculoase pentru bicicliști cele de pe malul Crișului pentru că se intersectează cu pietonii, se intersectează cu locurile de joacă pentru copii”, explică Sebeastian Miko, de la Asociația Pro Bikers Oradea.

”Suntem la stadiul de studiu de fezabilitate pentru 5 proiecte care prevăd realizarea de piste de biciclete însumând 40 de km”, spune Anca Deac, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Oradea.

Rolul noilor piste de biciclete va fi acela de a conecta oraşul cu localităţi din zona metropolitană.

Source