Locomotive vechi de 40 de ani, riscuri la fiecare kilometru

Drumul cu trenul în România este mai degrabă o cursă riscantă. Nici vorbă de călătorii rapide, moderne şi confortabile ca în alte ţări. La noi trenurile deraiază şi locomotivele iau foc în mers. Iar călătorii sunt primiţi în vagoane reparate la nesfârşit. Cheltuielile sunt mari, datoriile uriaşe, iar investiţiile amânate de ani buni. Şi astăzi a fost anulat un contract pentru cumpărarea a 40 de garnituri noi.

24 August 2021, 21:26 |

Ore în șir de întârzieri, condiții care lasă de dorit și din ce în ce mai des incendii în mers la locomotivele cu vagoane de călători. 2 locomotive au luat foc în mai puțin de 12 ore. Una în județul Timiș, iar alta în Cluj.

Angajații CFR spun că locomotivele sunt atât de vechi încât nu mai pot fi reparate.

Maxim Rodrigo, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: Vârsta medie a locomotivelor este de 44 de ani la CFR Călători. Automotoarele Desiro sunt cele mai noi. Nu s-a mai investit nimic în material rulant din anul 2011 până în prezent.

De multe ori nici nu există fonduri pentru reparații.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Sunt vechi, sunt peticite. N-au fost aduse la zi. S-au făcut pierderi mari care s-au rostogolit în anul 2021. Doar ca idee, CFR Călători l-am preluat la începutul mandatului cu 600 de milioane datorii către furnizori privați și 600 de milioane datorii către bugetul de stat.

Pentru călători lista nemultumirilor este tot mai lungă.

Un raport cerut de ministrul Transporturilor arată că, anul acesta, s-au produs 14 incendii la locomotive. Singura soluţie: să fie cumpărate locomotive şi trenuri noi. Dar nimeni nu ştie cum şi când se va întâmpla acest lucru.

Autoritatea de reformă feroviară are în derulare două proiecte de achiziții. Unul pentru 20 de rame electrice noi destinate traficului pe rutele interregionale, iar cel de-al doilea pentru 40 de rame destinate traficului suburban dar și regional.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: A fost din nou oprită această licitație pentru a putea lansa una nouă care să ajungă și la final. Sperăm să nu mai existe contestații.

Comparativ cu alte țări europene în care sectorul feroviar beneficiază de peste 50% din fonduri, în România Ministerul Transporturilor investește în căile ferate doar 10% din buget.

Despre problemele de pe calea ferată a vorbit la Telejurnal Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

Source

Distribuie știrea