Mașina care sună la Urgențe: Apel automat la 112 în cazul unui accident grav

În ultimul an și jumătate, peste 189 de mii de apeluri la 112 anunțau accidente rutiere, iar peste peste 4 mii dintre acestea au fost făcute prin sistemul e-call. Practic, mașina suna automat la serviciile de urgență pentru ajutor. Iar în multe cazuri asta înseamnă o șansă în plus la viață.

13 Iulie 2021, 13:03 (actualizat 13 Iulie 2021, 19:54) |

Conform reglementările europene, începând cu anul 2018 fiecare mașină care iese pe poarta fabricii trebuie să aibă montat la bord sistemul e-call. Acesta apelează automat la numărul de urgenta 112 dacă mașina e implicată într-un accident și se deschid airbagurile, dar poate fi declanșat și printr-un buton special prevăzut în bord.

Față de apelul la 112 de pe telefon, sistemul e-call  transmite operatorului 112 poziția geografică, direcția de mers, dar și datele mașinii și tipul de combustibil.

În ultimul an și jumătate peste 180 de mii de apeluri la 112 anunțau accidente rutiere, iar 4 mii dintre acestea au fost făcute prin sistemul e-call. Cele mai multe, peste 3 mii de apelui au fost realizate după ce o persoană care se afla în autoturism a apăsat butonul SOS, iar în 850 de situații sistemul e-call s-a declanșat automat în momentul impactului.

România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență e-Call.

Source

Distribuie știrea