Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de miercuri noaptea de la Feteşti nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Şeful de la Transporturi a scris joi pe Facebook că Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători şi a subliniat că vor fi înăsprite sancţiunile pentru încălcarea normelor. Pe de altă parte, acesta consideră că, la rectificarea bugetară, sectorul feroviar trebuie să fie prioritatea absolută.
„Cu siguranţa feroviară nu are dreptul nimeni să se joace. Tocmai am încheiat o şedinţă de urgentă cu autorităţile din sistemul de siguranţă feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Feteşti, nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă. Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranţă; la nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancţiunile pentru încălcarea normelor de siguranţă atât pentru operatori, cât şi pentru personalul acestora”, a scris Drulă.
Ministrul Transporturilor a arătat că aceste decizii vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.
Potrivit acestuia, chiar dacă nu s-au soldat cu victime omeneşti, astfel de evenimente provoacă un disconfort uriaş pasagerilor şi pagube însemnate la infrastructură.
„În urma accidentului de noaptea trecută, de la Feteşti, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta Bucureşti – Constanţa până la efectuarea reparaţiilor. Circulaţia nu va fi însă blocată. Operaţiunea este de amploare: 16 vagoane şi o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanţare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanţare şi pierderile cauzate de pandemie„, a arătat Cătălin Drulă.
Două trenuri private de marfă s-au tamponat la Fetești. Unul dintre mecanici era băut