Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a fost invitatul Alinei Stancu la #TemaZilei. StirileTVR.ro vă prezintă principalele date oferite de oficial despre stadiul celor mai recente proiecte de infrastructură.
Podul de la Brăila nu va rămâne muzeu, a subliniat Cătălin Drulă. Pentru a putea fi folosit podul propriu-zis, e nevoie de drumuri de legătură cu infrastructura existentă.
La sfârșitul anului viitor vor fi gata atât podul, cât și drumurile, conform asigurărilor date de constructor.
Pe autostrada dintre Sibiu-Deva erau accidente cu victime, iar acest lucru a încetat din momentul construirii autostrăzii. Autostrăzile salvează vieți. Este cea mai mare măsură de siguranță pe care o poate lua România – construirea infrastructurii, a subliniat ministrul.
În aprilie, la CE pentru negocierile pentru PNRR, pentru autostrada Moldovei, în expunerea sa, ministrul a desenat și crucile alăturate, semnificând victimele accidentelor. Totul într-un context de argumentare legat de siguranța rutieră. „Din păcate, soluții magice în infrastructură nu sunt”, a subliniat Cătălin Drulă.
Documentația este gata și a fost lansată licitația acum câteva zile pentru Dumbrava-Mizil-Buzău. Din momentul semnării contractului, constructorul intră în teren.
„Pentru asta ne-am luptat în PNRR – să construim o coloană vertebrală pentru Moldova”, a declarat Cătălin Drulă. Calculele făcute pe PNRR sunt cu prețuri actualizate ale materiilor prime.
La Metrorex se lucrează la o nouă organigramă, a subliniat Cătălin Drulă.
Organigrama este încărcată acum cu posturi un pic inutile. Răspunsul ar fi „da” pentru restructurarea acestor companii – CFR și Metrorex, a arătat ministrul.
Și TAROM are probleme structurale, nu doar probleme generate de pandemie. Pentru o injecție de capital e nevoie de acordul CE.
„Aș vrea să rămână că mi-am făcut treaba, asta e o marcă suficientă„, a conchis Cătălin Drulă, întrebat ce ar vrea să rămână în urma sa la Ministerul Transporturilor.
Sumele au fost împărțite pentru cele mai importante domenii în care România trebuie să facă investiții.