Modificările propuse la legea RCA i-ar putea dezavantaja pe şoferi, spun reprezentanții transportatorilor și cei ai service-urilor auto. Aceştia nu vor mai putea merge în orice service autorizat pentru a-şi repara maşinile. Iar în timpul reparaţiilor, nu vor mai primi o maşină la schimb, decât în anumite situaţii. Transportatorii se tem chiar că şoferii vor fi nevoiţi să scoată bani din buzunar pentru a acoperi o parte din costul reparaţiei.
Reprezentanții transportatorilor și cei ai service-urilor spun că una dintre modificările aduse legii RCA prevede ca mașinile să nu mai poată fi reparate ca până acum, în orice service autorizat dorește păgubitul, ci doar în cele agreate de asigurători.
Vasile Ștefănescu, preşedinte, Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România: Prin această propunere a legii ce se dorește cel mai mult: Dacă nu mă duc la unitate reparatoare agreată de asigurator și mă duc la orice altă unitate reparatoare, dacă nu există convenție și asiguratorul nu este de acord cu prețurile practicate, asigurătorul nu îți mai plătește și se prelevă de acest fapt și îți spune „Du-te la instanţă!”.
Dan Barbu, Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI): În momentul acela, reparațiile vor fi comandate de asigurator și nu vor fi comandate, așa cum se întâmpla până acum, și acum este normal, să fie comandate de păgubit.
Reprezentanții asigurătorilor spun însă că alta este justificarea.
Mădălin Roșu, preşedinte, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR): Oriunde în lumea asta, asigurătorii sunt obligați de legislație să dețină un control al costurilor într-o zonă rezonabilă. Adică, nu putem plăti mai mult decât la o reprezentanță oficială, pentru că cu cât cresc costurile, cu atât vor crește costurile cu primele de asigurare.
O altă modificare adusă în discuție este pe seama mașinilor pe care service-urilor le pot da la schimb pe timpul reparației.
Vasile Ștefănescu, preşedinte, Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR): Dacă mai are și soția o mașină, nu mai pot beneficia de mașină la schimb. De parcă noi am plăti RCA-ul pe familie.
Mădălin Roșu, preşedinte, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR): În România sunt cele mai mari costuri decontate pe despăgubiri pe ideea asta de rent a car. Sunt și sute de euro pe zi pentru mașină de închiriere. În alte țări sunt câteva zeci de euro. În Germania primești o mașină de schimb doar dacă ești la o distanță de 30 parcă, 16 km.
Proiectul de lege se află deocamdată în dezbaterea Comisiei Juridice a Camerei Deputaților. Pentru a fi aplicată, legea trebuie votată de plen şi, daca nu e contestată la CCR, să fie promulgată.
”Rabla Plus” pentru persoane fizice merge sub aşteptări. Sumele neconsumate, transferate la persoane juridice
Sumele neconsumate în Programul „Rabla Plus” pentru persoane fizice vor fi direcţionate către secţiunea destinată persoanelor juridice.