Multe preparate luate la pachet conțin mai multe calorii decât limita zilnică, potrivit unui studiu din Regatul Unit

Un studiu privind obiceiurile alimentare ale britanicilor a arătat că unele mese la pachet conțin mai multe calorii pentru o singură masă decât se recomandă unei persoane să consume într-o zi întreagă, potrivit The Guardian.

Cafenelele, restaurantele fast-food, brutăriile, pub-urile și supermarketurile alimentează criza obezității din Regatul Unit, deoarece multe dintre mesele pe care le vând conțin un număr periculos de mare de calorii, a constatat studiul.

Potrivit studiului, realizat de agenția de inovare socială Nesta, șase din 10 mese la pachet din Marea Britanie conțin mai mult de 600 de calorii decât maximul recomandat de guvern pentru prânz și cină pentru a nu lua în greutate.

Una din trei conține cel puțin 1.200 de calorii – dublu față de limita recomandată.

Din 2018, guvernul britanic a recomandat ca oamenii să nu consume mai mult de 400 de calorii la micul dejun și alte 600 la prânz și din nou seara, iar femeile și bărbații să nu consume mai mult de 2.000 și, respectiv, 2.500 de calorii într-o perioadă de 24 de ore, restul constând în gustări.

Cu toate acestea, o pizza cu cartofi prăjiți conține mai mult decât oricare dintre cele două limite maxime zilnice – un număr uriaș de 3.142 de calorii. O pizza are, de obicei, între 2.000 și 2.400 de calorii, în timp ce un burger, nuggets de pui, garnitură și băutură răcoritoare ajung la un număr semnificativ de 1.658 de calorii, a constatat Nesta. Peștele și cartofii prăjiți, alimentul de bază popular al dietei britanice, depășește și el cu mult limita de 600, cu 1.425 de calorii.

„Analiza noastră arată că oamenii cumpără mese la pachet care conțin mai multe calorii decât doza recomandată pentru o zi întreagă. Acest lucru ar trebui să tragă un semnal de alarmă pentru factorii de decizie politică”, a declarat Lauren Bowes Byatt, director adjunct al echipei de sănătate a Nesta.

Britanicii cheltuiesc aproximativ 21,4 miliarde de lire sterline pe an pe fast-food și mâncăruri la pachet. Piața este în creștere rapidă, deoarece consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru comoditate decât pentru mâncarea gătită acasă, comandând adesea online sau prin telefon. Trei din cinci persoane consumă mâncare la pachet cel puțin o dată pe săptămână, iar 11% zilnic.

Caloriile conținute de atât de multe mâncăruri la pachet au stârnit controverse conform cărora magazinele reprezintă „vestul sălbatic” iresponsabil al mediului de consum din Marea Britanie.

„Pentru mult prea mult timp, sectorul extracasnic a fost „vestul sălbatic” al industriei alimentare, din cauza lipsei sale de coerență și transparență în ceea ce privește numărul de calorii inutile – ca să nu mai vorbim de sare și zahăr – adăugate la mese”, a declarat Sonia Pombo, nutriționist și responsabil de campanie la Action on Salt.

„Spre deosebire de retaileri, care sunt obligați prin lege să declare informațiile nutriționale pe ambalaj, alimentația exterioară în general pare să aibă puțin respect pentru sănătatea publică. Prin urmare, este imperativ ca următorul guvern să ia măsuri decisive și să impună obiective de reducere a caloriilor, a sării și a zahărului pentru a crea condiții de concurență echitabile și un mediu alimentar mai sustenabil pe termen lung.”

În timp ce pizza la pachet este, în medie, cel mai caloric produs studiat de Nesta, sandvișurile și rulourile contribuie cu mai multe calorii la aportul total alimentar, deoarece se vând mult mai multe dintre acestea – 1,2 miliarde pe an – comparativ cu puțin peste 200 de milioane de pizza.

Nesta a analizat ce alimente au cumpărat 5.800 de persoane din Anglia, Scoția și Țara Galilor între aprilie și decembrie 2021, alături de alte date de la Universitatea din Cambridge și grupurile de consumatori Kantar și NIQ Brandbank.

Kate Nicholls, director executiv al UKHospitality, care reprezintă localuri precum pub-urile și hotelurile, a declarat: „Ospitalitatea oferă totul, de la un prânz sănătos la un răsfăț la o ocazie specială. Sectorul se străduiește să ofere clienților o gamă largă de opțiuni din care să aleagă, inclusiv opțiuni din ce în ce mai sănătoase prin noi opțiuni de meniu, reducerea porțiilor și adaptarea mâncărurilor în sine.”

Andrew Opie, director pentru alimentație și sustenabilitate în cadrul British Retail Consortium, care reprezintă supermarketurile și marile francize de takeaway, a declarat că multe dintre localuri ajută consumatorii să mănânce mai sănătos.

„Retailerii responsabili de tip takeaway fac progrese în sprijinirea clienților pentru a face alegeri mai sănătoase în ceea ce privește alimentele pe care le cumpără prin etichetarea mai corectă a caloriilor, prin reformarea produselor și prin controlul porțiilor. Este nevoie de mai mult pentru a combate obezitatea și acest lucru va necesita măsuri guvernamentale”, a mai spus Andrew Opie.

Distribuie știrea