Probleme nenumărate la nodul rutier Alba Iulia Nord de pe autostrada Sebeș-Turda. După ce în toamna anului trecut în zonă a apărut o tasare majoră în corpul autostrăzii, în timpul lucrărilor de reabilitare, a ieșit la iveală o nouă fisură. Reparațiile au început abia în luna februarie a acestui an, iar termenul de finalizare era de o lună de zile. Însă constructorii au cerut amânarea acestuia până pe 15 mai.
Primele probleme pe A10 au apărut în toamnă, după ce asfaltul s-a tasat pe o porțiune amplă a autostrăzii. A doua fisură, provocată de infiltrațiile de apă, a apărut în luna februarie pe o porțiune de aproape 60 de metri.
În timp ce lucrau la repararea avariei constructorii au observat că pe mijlocul drumului a apărut o nouă fisură în asfalt, imediat au chemat specialiștii, iar sub supravegherea acestora s-au făcut săpături până la adâncimea de 1,5-2 m de unde s-a început reconstrucția fundației.
Concomitent cu reparațiile tasării inițiale, constructorul a reușit să remedieze și problema nou apărută și promite că traficul va fi reluat la 15 mai.
Totul se întâmplă la doar doi ani de la inaugurarea primului lot al autostrăzii A10, Sebeș-Turda. Pe timpul reparațiilor, traficul a fost deviat pe bretele de ieșire și intrare în nodul Alba Iulia Nord, prin sensul giratoriu.
Autostrada 10 face legătură cu A1, la Sebeș și Autostrada Transilvania, la Turda, are 70 de kilometri lungime și a fost dată în folosință în 2021, cu o întârziere de 7 ani față de termenul inițial.
CUVINTE CHEIE
Articole pe aceeaşi temă