Bucureștiul va deveni un calvar pentru șoferi, cu 900 de mașini la 1000 de locuitori, peste 10 ani. Sunt previziuni făcute de Primăria Capitalei, care vrea măsuri pentru reducerea traficului. Acum, 1,8 milioane de autoturisme sunt înmatriculate în București și Ilfov. Cu mai puține mașini pe strădă și poluarea va fi mai mică, iar sănătatea oamenilor va avea de câștigat.
În ce condiții ați renunta la transportul cu mașina personală? Am trei copii, nu pot să renunț.
Locuim în Balotești, venim de foarte departe, transportul în comun durează mult mai mult.
Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care bucureștenii nu ar renunța la mașina personală pentru a folosi orice alt mijloc de transport. Nu e de mirare, având în vedere că, potrivit unui masterplan al Primăriei Generale, aflat în dezbatere publică, până în 2035, în București, la 1000 de persoane vor fi 900 de autovehicule, dacă nu se iau măsuri.
Dan Trifu, vicepreşedinte, Eco- Civica: Trebuie să pornim de la un transport public performant pe culoar dedicat, cu pistă specială pentu biciclete și alte mijloace de transport alternativ. Să dezvoltăm cât mai repede rețeaua de metrou, trebuie să se miște foarte repede și căile de rulare ale tramvaiului.
Dragoş Porojnicu, jurnalist TVR: Primăria Capitalei susține că sporirea numărului de mașini vine pe fondul lipsei pistelor de bicicletă, a benzilor dedicate transportului public, dar și din cauza lipsei facilităților pietonale.
În 2020, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a condamnat România pentru că nu a luat măsuri pentru a combate poluarea din București.