Una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură din jurul Capitalei, pasajul de la Domnești, riscă să rămână, pentru moment, fără constructorul principal. Firma de construcții care a câștigat licitația a dat faliment, iar Compania de Drumuri caută soluții .
Pe centura Capitalei, la Domnești, sunt cozi kilometrice. Iar când trece trenul, situația se complică și mai mult. Șoferii vor fi nevoiți să circule în continure bară la bară. Pasajul de la Domnești va fi gata, în cel mai bun caz, în toamna anului viitor.
Termenul estimat de finalizare a lucrării este septembrie 2022, dar poate fi pus sub semnul întrebării după ce constructorul principal care a câștigat licitația a intrat în faliment la începutul lunii.
Contactați de Știrile TVR, reprezentații Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere susțin că au soluții pentru a evita apariția unui blocaj. Lucrările la pasajul Domnești continuă cu un subcontractor, adică un alt constructor care lucrează deja pe șantier.
„Mobilizarea subantreprenorului s-a dovedit a fi constantă, având asigurat, zilnic, în șantier, atât personalul cât și utilajele necesare execuției lucrărilor conform programului de execuție asumat”, spun reprezentații Companiei de Drumuri.
Lucrările de la Pasajul Domnești sunt finalizate în proporție de 34%, conform datelor Companiei de Drumuri. Constructorul care a dat faliment susține însă că lucrurile nu stau așa de bine și că procentul e puțin peste 20 la sută.
Între timp, șoferii sunt nevoiți să se confrunte cu același trafic aglomerat.
Firma care a dat faliment a fost implicată și în construcția tronsonului de aproape 16 km, „Cheţani – Câmpia Turzii”, parte a autostrăzii Transilvania. Cum nici aici lucrările nu sunt gata, Compania de Drumuri caută acum un alt constructor.