Polițiștii au aflat schema după care funcționa furtul cu asigurări auto de la Oradea. Interceptare: “Tu îl ocoleşti pe ăla şi mă loveşti în faţă!”

04 Ianuarie 2023, 22:04 Știrile TVR |

Întregul sistem de fraudare în sistemul asigurărilor a fost pus la cale de o familie extinsă formată din 6 membri, cel mai în vârstă fiind un bărbat de 80 de ani. Inclusiv acesta ar fi participat la înscenarea accidentelor rutiere. În schemă erau folosiți și alți șoferi care declarau că sunt vinovați de evenimentele rutiere.

Planul accidentului

– Maşina mea va fi la trotuar, înţelegi? Eu nu o să fiu în ea!

– Da.

– Tu îl ocoleşti pe ăla şi mă loveşti în faţă.

– Dau tare?

– Dai şi vezi că trebuie să rupi în faţă!

(interceptare în dosar)

Totul se desfășura după un plan bine stabilit. Complicele, care era plătit cu aproximativ 500-600 de lei, venea cu mașina pe stradă. La un moment dat, în fața lui apărea un alt complice, care avea rolul de pieton și care traversa neglijent. Obligat să-l ocolească, cel aflat la volan lovea un automobil tras la trotuar, de obicei o mașină scumpă.

Alina Fărcuța, purtător de cuvânt IPJ Bihor: Astfel ar fi fost produse 21 de evenimente rutiere, în urma cărora ar fi fost deschise 23 de dosare de daună, la cinci societăți de asigurări. Până în prezent, în cadrul respectivelor dosare de daună, asiguratorii au plătit aproximativ 700.000 lei.

Întotdeauna mașina lovită era una scumpă, iar cealaltă era o rablă de 300-400 de euro. Pe asigurarea celor din urmă se făceau reparațiile, spun surse judiciare. Autoturismului avariat i se puneau, la service, piese vechi sau de proastă calitate, dar în actele de decontare apăreau piese noi și scumpe, diferența fiind de aproximativ 60.000 – 70.000 de lei în fiecare caz. În același timp falsificau taloanelor mașinilor reparate, așa că, de exemplu, un vehicul din 2018 era trecut ca fiind fabricat în 2020.

Mădălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR): Orice cost nejustificat se răsfrânge la un moment dat tot în prima de asigurare. Fiecare consumator de asigurări într-o mică măsură este afectat de astfel de persoane care fac aşa ceva. Industria încearcă să găsească nişte soluţii. Poate punerea la punct a unor baze de date, care să permită ulterior nişte alerte mai bine puse la punct.

Surse judiciare susțin că numărul fraudelor comise de grupare ar putea crește în urma verificărilor. Cei șase suspecți principali ar mai fi fost implicați în furturi auto, vânzări de autoturisme cu kilometraje date înapoi, dar că de fiecare dată au reușit să scape. Unul dintre suspecți a fost arestat preventiv, iar alți 13 au fost puși sub control judiciar.

Articole pe aceeaşi temă

Source