Producătorii vor fi obligăţi să marcheze vizibil pe ambalaje dacă au redus gramajul. Măsura e menită să mai taie din elanul celor care au scăzut cantitatea produselor vândute, însă au păstrat aceleaşi preţuri. Oamenii se plâng că untul, ciocolata, băuturile răcoritoare, cașcavalulul sau produsele din carne se vând în cantități tot mai mici. Premierul promite controale şi sancţiuni pentru cei care îi păcălesc pe clienţi.
În ultimele luni în multe supermarketuri produsele cele mai căutate de români au ajuns la raft cu un gramaj mai mic, dar la același preț. Oamenii spun că și-au dat seama de nouă strategie la final de lună, când au observat că pachetele cu făină sau orez s-au golit mult mai repede.
Spre exemplu, gramajul unei pungi cu napolitane a scăzut de la 180 la 160 de grame. Oamenii plătesc în medie 16 lei pe un pachet de cășcaval însă gramajul a scăzut cu aproximativ 10 grame.
Premierul Marcel Ciolacu anunță măsuri pentru că oamenii să nu mai fie păcăliți.
Ciolacu propune ca pe ambalajele produselor să fie semnalată în mod vizibil reducerea gramajului
Premierul Marcel Ciolacu anunţă că urmează să fie elaborată o reglementare în baza căreia producătorii vor fi obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj, în cazul în care au redus gramajul unui produs.
Marcel Ciolacu, prim-ministrul României: Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez: producătorii să fie obligăți să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații.
Reprezentanții centrelor comerciale admit că au primit multe reclamații de la clienții supărați.
Economiștii spun că marii producători încearcă să câștige în această perioada din orice.
Luna trecută, Ministerul francez de Finanțe a anunțat că îi obligă pe comercianți să semnaleze produsele pentru care au redus gramajul, dar au menținut prețul.