Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor a recomandat serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor extinderea programului de lucru cu publicul, în contextul desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale, respectiv alegerilor pentru reprezentanţii României în Parlamentul European.
„În zilele de 8 şi 9 iunie, serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor vor soluţiona, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării perioadei de valabilitate, pierderii, furtului sau deteriorării”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne.
Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor recomandă cetăţenilor să acceseze site-ul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă pentru a vedea programul de lucru cu publicul.
Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor a recomandat serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, pe 8 iunie, un program de la 8,00 la 16,00, iar pe 9 iunie între orele 7,00 şi 22,00, pentru a veni în sprijinul cetăţeanului în vederea soluţionării cu operativitate a cererilor privind eliberarea cărţilor de identitate persoanelor cu drept de vot, arată sursa citată.
În vederea exercitării dreptului de vot, cetăţenii ale căror cărţi de identitate şi-au pierdut termenul de valabilitate sunt îndrumaţi să solicite eliberarea unui nou act de identitate.