Au rămas mai puțin de 10 zile până la startul noului an școlar. Autoritățile au pus deja pe hârtie regulile pentru siguranța copiilor, iar elevii se pregătesc să înceapă cursurile în format fizic. Unii dintre ei vor avea parte de o experiență nouă, cu metode de predare și evaluare cum nu s-au mai aplicat până acum în școlile de stat de la noi. Câteva sute de elevi vor începe pe 13 septembrie un altfel de an școlar. Şase unități de învățământ vor face parte dintr-un proiect-pilot, prin care predarea, învățarea și evaluarea vor fi adaptate în funcție de nevoile elevilor. Iar aceștia vor putea să își aleagă subiectele de studiu.
Pentru 23 de elevi de clasa a V-a de la școala gimnazială Gheorghe Vernescu din Râmnicu Sărat, școala va începe altfel. Fără materii, ci cu arii de învățare.
Concret, fiecare temă de studiu va fi abordată din perspectiva mai multor discipline.
După doi ani în care elevii vor învața altfel decât ceilalți, aceștia ar putea să își aleagă singuri ce teme vor dori să aprofundeze.
Și evaluarea va fi diferită. Tezele vor fi înlocuite cu un portofoliu semestrial al elevului. Așa se va întâmpla și la școală „Ion Neculce”din Iași, unde toți cei 520 de elevi au fost incluși în proiectul pilot.
Alte trei școli gimnaziale din Baia Mare, Călărași și Sibiu vor participa la acest proiect al Ministerului Educației.
La fel și Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București.
Pentru liceeni, materia va fi reorganizată astfel încât, în semestrul al doilea din clasa a XII-a, să se poată concentra pe materiile din care vor da Bacalaureatul și admiterea la facultate.
În următorii ani, alte 60 de unități de învățământ ar urma să intre în astfel de programe-pilot, a anunțat Ministerul Educației.
Modelele de predare care se vor dovedi un succes vor fi aplicate în toate școlile din țară.