Protest al transportatorilor pe DN 1A! Traficul rutier este interzis camioanelor pe podul din Azuga, aflat de o lună și jumătate în lucrări de reparații. Vineri dimineață, 15 autocamioane s-au pus în mișcare pe ruta DN1A Brașov-Cheia-Ploiești.
„Acum o lună și ceva a avut loc o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor la Compania de drumuri si autostrăzi. Este, din păcate, o situație nefericită și pentru companie, pentru toți utilizatorii, dar mai ales pentru cei care se ocupă de transportul peste 7,5 tone, între București-Ploiești-Brașov, pentru că în această perioadă rețeaua de legătură dintre zona de sud și Brașov practic rămâne cu o singură opțiune – prin Săcele, un drum vechi, pe care camioanele îl folosesc, dar care nu a fost adus la un standard de utilizare pentru vehicule grele, care acum fac tranzitul între zona de sud, Ploiești-București, cea mai importantă din punct de vedere al consumului și al investițiilor, cu Brașovul, un furnizor și un beneficiar de marfă”, a explicat, la TVR, vicepreședintele Asociaţiei Logistice, Ion Lixandru.
De 12 ani sunt restricții în zona Câmpulung din cauza podului de la Dâmbovicioara către Brașov, unde camioanele grele, cu sarcină peste 7,5 tone, nu pot depăși pentru că au o greutate pe osie de 11 tone.
Pe București-Buzău-Brașov sunt probleme din cauza aluviunilor care au căzut în această primăvară și din cauza stâncilor. Singura alternativă este acum Săcele, după decizia de a băga în reparații podul de la Azuga.
„Aici este o perpetuare a situațiilor nefericite, pentru că infrastructura are puncte critice, cum este acest pod de la Azuga, și pot fi și altele. Pentru că dacă nu este pregătit dinainte – podul trebuia să intre de 10 ani în reparații și existau alternative – acum când traficul a crescut, într-o perioadă pandemică, s-au întâmplat toate aceste lucruri nefericite”, a mai explicat Ion Lixandru.