• Mon. Jan 17th, 2022

Știrea de Azi

Actualitatea într-un singur loc.

Războiul facturilor uriașe la gaze și energie. Ion Lungu, directorul Asociației Furnizorilor de Energie Electrică: Au fost emise facturi pe luna noiembrie fără să aibă incluse mecanisme

Jan 13, 2022

Războiul facturilor mari la electricitate și gaze pare departe de final. Nimeni nu poate explica de ce sunt emise facturi eronate. Ministrul Energiei vorbește de o hoție a furnizorilor, iar ANRE face verificări. Directorul Asociației Furnizorilor de Energie Electrica a spus, miercuri seară, la TVR că erorile vin din timpul scurt pentru modificarea programelor de facturare.

13 Ianuarie 2022, 08:27 (actualizat 13 Ianuarie 2022, 09:50) |

Legea nu precizează ce se aplică prioritar: plafonarea sau compensarea.

Invitații de la #TemaZilei, Silvia Vlăsceanu, director HENRO, Asociația Companiilor de Utilități, și Ion Lungu, director al Asociației Furnizorilor de Energie Electrică, au analizat situația alături de Alina Stancu. S-au alăturat discuției experți ai pieței de energie.

Ion Lungu, directorul Asociației Furnizorilor de Energie Electrică: Milioane provin, probabil, din faptul că a emis facturi pe luna noiembrie fără să aibă incluse mecanisme. Este o întârziere care nu este datorită dificultăților în soft, ci neclarităților din legea, din ordin.

Exista însă soluții pentru a evita costurile crescute la facturile de energie sau gaze.

Silvia Vlăsceanu, director HENRO, Asociația Companiilor de Utilități: Facturile când vin mari, să ne uitam dacă este un consum estimat sau citit sau trimis. Dacă totuși există estimări care depășesc puterea financiară, la gaze acum facturile sunt mai mari decât vara, dar pentru energie putem încheia o convenție de consum ca să uniformizăm consul unui an, mai ales dacă nu citim consumul și nu îl trimitem către operator.

ANRE verifică 14 furnizori de electricitate și gaze. Inspectorii autorității au descoperit, până acum, un singur furnizor care nu a aplicat deloc legea consumatorului vulnerabil.

Vicepreședintele ANRE – Zoltan Nagy-Bege: Din păcate, există un mare furnizor care are peste două milioane de clienți care nu a aplicat nici pentru noiembrie, nici pentru decembrie, legea. Astfel, 60 la sută din consumatori din România, dacă aveau dreptul, aplica legea. Din păcate aceste furnizor nu și-a asumat nici cu norme, nici fără norme să aplice legea.

ANRE va publica, astăzi, pe site-ul instituției un ghid cu informații importante pentru consumator cu privire la citirea facturilor, cum se face o reclamație, unde se depune și termenele de primire a unui răspuns.

CUVINTE CHEIE

Articole pe aceeaşi temă

Source