Redeschiderea portului Baltimore ar putea dura săptămâni întregi. Consecințele economice ale prăbușirii podului

Ar putea dura săptămâni până la redeschiderea Portului Baltimore, în timp ce începe un proces de curățare dificil pentru a îndepărta epava masivă rezultată în urma prăbușirii catastrofale a podului din această săptămână, lăsând navetiștii și muncitorii în incertitudine și lanțurile de aprovizionare în stare de haos, au declarat autoritățile, potrivit CNN.

Chesapeake 1000 – cea mai mare macara de pe Coasta de Est – a sosit vineri pentru a ajuta la îndepărtarea molozului de pe locul unde un cargo de 213 milioane de kilograme s-a izbit de podul Francis Scott Key, distrugând artera de circulație principală și ucigând șase muncitori în construcții. Patru dintre cadavrele lor nu au fost găsite.

Echipajele vor încerca să lucreze rapid pentru ca operațiunile de căutare a victimelor dispărute să poată fi reluate și pentru ca un canal de marfă esențial pentru economia locală și națională să poată fi redeschis, au declarat autoritățile.

„Nu cred că vorbim de zile, nu cred că vorbim de luni… cred că vorbim de săptămâni”, a declarat Scott Spellmon, comandantul general al Corpului de ingineri al armatei americane, despre eforturile de curățare și redeschiderea canalului. „Pur și simplu nu pot să dau o cifră până când nu vom avea analiza completă”.

Ar putea dura zile întregi pentru a examina zona înainte ca prima bucată din epava masivă să fie tăiată și ridicată din drum, a declarat vineri Spellmon pentru CNN. Peste 1.000 de ingineri din Baltimore și din întreaga țară studiază epava bucată cu bucată pentru a găsi cel mai bun plan de îndepărtare a acesteia.

Operațiune de amploare

Pentru a ajuta la această operațiune de amploare, mai multe echipamente de mare capacitate sunt așteptate la fața locului în următoarele săptămâni. Printre acestea se numără șapte macarale plutitoare, 10 remorchere, nouă barje, opt nave de salvare și cinci ambarcațiuni ale Pazei de Coastă, a declarat guvernatorul statului Maryland, Wes Moore.

Lucrătorii de la fața locului se confruntă în continuare cu „o muncă incredibil de complexă”, a declarat Moore joi.

„Când ai ocazia să vezi de aproape acea epavă, înțelegi pe deplin amploarea provocării”, a spus guvernatorul. „Timpul nostru va fi lung”.

Cargoul – cu o lungime de aproximativ trei terenuri de fotbal – are atârnate la prova sa până la 4.000 de tone de oțel din cadrul podului.

Autoritățile cred că celelalte patru victime sunt prinse în încurcătura de oțel și beton sub apă. Recuperarea acestor victime este o prioritate absolută și este „obligația noastră de a aduce un sentiment de împăcare pentru aceste familii”, a declarat Moore.

Consecințele economice ale prăbușirii podului

Pe lângă victimele umane, consecințele economice ale prăbușirii podului ar putea fi de amploare, deoarece a oprit pe termen nelimitat fluxul de nave care intră și ies din portul Baltimore și a dat o lovitură năucitoare miilor de muncitori care lucrează la docuri și care depind de acest port aglomerat.

Portul este cel mai mare din SUA pentru autoturisme și camioane ușoare, manipulând anul trecut un număr record de 850.000 de vehicule, a declarat Moore. „Portul manevrează mai multe mașini și mai multe echipamente agricole decât orice alt port din America și cel puțin 8.000 de lucrători de pe docuri au locuri de muncă care au fost afectate direct de această prăbușire”, a adăugat el.

„Economia noastră depinde de portul Baltimore, iar portul Baltimore depinde de traficul de nave”, a declarat vineri Moore.

„Economia din Maryland și muncitorii din Maryland se bazează pe noi pentru a ne mișca rapid, dar nu este vorba doar de Maryland. Economia națiunii și lucrătorii națiunii ne cer să ne mișcăm rapid.”

CITIȚI și Prăbușirea podului din Baltimore blochează nave de-o importanță capitală pentru armata americană

Grupul de apărare al imigranților semnalează pericolele cu care se confruntă lucrătorii „pentru ca viața oamenilor să fie mai ușoară”

CASA, o organizație care oferă servicii familiilor din clasa muncitoare și imigranților, a subliniat pericolele cu care se confruntă muncitorii din construcții după ce șase bărbați au murit în urma prăbușirii podului Francis Scott Key.

Victimele, originare din Mexic, Guatemala, El Salvador și Honduras, umpleau gropile de pe pod când acesta a fost lovit marți de o navă cu containere.

Directorul executiv al CASA, Gustavo Torres, a declarat că lucrătorii esențiali, precum bărbații de pe pod, desfășoară o muncă periculoasă, dar esențială, cu riscuri personale semnificative.

„Acești lucrători care fac posibilă deplasarea la locul de muncă… care lucrează noaptea și ea în frig și pe toată durata pandemiei – astfel încât viețile noastre să fie mai ușoare„, a declarat Torres.

Corpurile lui Alejandro Hernandez Fuentes, din Mexic, și Dorlian Ronial Castillo Cabrera, din Guatemala, au fost recuperate, au declarat oficialii la începutul acestei săptămâni. Autoritățile au întrerupt eforturile de recuperare a celorlalți patru, deoarece betonul și alte resturi au dus la imposibilitatea scafandrilor de a se deplasa în condiții de siguranță.

Doi dintre muncitorii ale căror cadavre nu au fost încă recuperate făceau parte din organizație – Miguel Luna, tatăl a trei copii, și Maynor Suazo Sandoval, tatăl a doi copii, potrivit CASA.

CITIȚI și Pericol de poluare în Baltimore. Cargobotul, care a provocat dărâmarea podului, avea la bord materiale periculoase

În timp ce echipele lucrează la locul prăbușirii, familiile bărbaților care se aflau pe pod s-au confruntat cu pierderea celor dragi și se străduiesc să găsească o soluție în timp ce așteaptă să se reunească cu ei.

Carlos Hernández, un tânăr de 24 de ani din Mexic, i-a trimis iubitei sale un mesaj vocal de pe pod cu câteva minute înainte de prăbușire.

„Da, dragostea mea, tocmai am turnat cimentul și așteptăm să se usuce”, i-a spus Hernández lui Jazmin Alvarez, potrivit mesajului vocal pe care aceasta l-a împărtășit cu Univision, afiliat CNN.

Mama lui Hernández, Lucia Zambrano, a declarat pentru Univision că cere ajutor pentru a obține o viză umanitară pentru a putea călători în Maryland, să fie alături de fiul ei și să exercite presiuni pentru a continua să-l caute.

„Mă trezesc, vreau să cred că visez, dar mă trezesc și știu că aceasta este realitatea – că fiul meu a fost acolo”, a spus Zambrano.

Distribuie știrea